Hallo,
Ik ben erover aan’t denken om drie maanden naar Pune te gaan voor stage. Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze stad? Ik vind er namelijk nauwelijks iets over op dit forum…
Hallo,
Ik ben erover aan’t denken om drie maanden naar Pune te gaan voor stage. Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze stad? Ik vind er namelijk nauwelijks iets over op dit forum…
Hallo,
Was er 2 jaar terug voor een paar dagen. Zoals zoveel middelgrote Indiase steden een kombi van elementen. Paar mooie oude tempels, relatief veel ashrams waaronder eentje die al vanaf jaren 70-80 bekend/berucht is onder Westerse hippies :vak01:, en veel nieuwe buitenwijken. Met veel industrie (callcenters, IT enzo) maar ook de appartementen- en villawijken waar al die extra mensen moeten wonen; met daarnaast natuurlijk ook onmetelijke sloppenwijken, dat blijf je in India houden. Ik logeerde bij vrienden in zo’n appartementenwijk en zag tot m’n verbazing een ‘geprivatiseerd stadspark’: midden tussen de huizenblokken een niet onaardig park met vijvertjes enzo, alleen toegankelijk tegen betaling (inclusief week- en maandkaarten).
Kan dus zeker geschikt zijn voor stage, als je tenminste redelijke huisvesting erbij geregeld krijgt.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
hoi,
Ik kom al 6 jaar in pune, en zit op dit moment in pune, Ik vind pune geweldig, Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders. Dus wat wil je weten over pune? Vraag maar raak
Ah oke, is al fijn om te weten dat iemand positieve ervaringen heeft.
Graag zou ik willen weten hoe het is om in de stad te wonen? Hoe is het met huisvesting, contact met anderen (plaatselijke bevolking, studenten), vervoer? Welke uitstapjes kun je maken vanuit Pune?
Bedankt!
Pune is een vrij grote stad, wat steeds groter wordt, Er wordt overal vol op- gebouwd met nieuwe app, bios, shopping centra’s dus het is eigenlijk al wel redelijk modern.
Zelf woon ik in koregaonpark, hier zijn veel buitenlanders van alle leeftijden ook vanwege de ashram, waar ik zelf niet heen ga dus daar kan ik je niet zoveel over vertellen, Zelf woon ik het liefst in koregoanpark, omdat het is erg makkelijk is om mensen te leren kennen en omdat het meeste hier gebeurd of in de buurt, Het reizen van plaats na de andere kan je per riksa doen erg makkelijk alleen betaal je altijd teveel, maar het is vrij goedkoop. Ook kan je een scooter nemen, alleen zelf vind ik het verkeer hier redelijk eng dus dat moet je zelf ondervinden, of je hier durft te rijden of niet. Pune heeft veel studenten, veel iraniers en afrikaans maar meeste van hun wonen vlak bij de campus, of in goedkopere omgeving,. Als je hier iets wilt huren, moet je er van uit gaan dat een 2 kamerapp rond de 14.000 roepen is dus iets meer als 200 euro. maar je moet wel 6 maanden borg betalen, ook kan je gewoon een kamer huren wat je rond de 100 a 150 euro kost, Buiten dit gebied ligt de huur lager.
Pune is een erg gezellige stad, maar op dit moment een beetje saai, alles gaat rond half 12 dicht, nou er zijn er nog wel wat plekken wat langer op is, maar daar kom je vanzelf achter.
Vanaf hier is het vrij makkelijk naar andere plaatsen te gaan,
Er gaan bussen dagelijks overal naar toe, of treinen. Genoeg te zien en te doen. En met 12 uurtjes ben je in goa:) en 4 in bombay.
als je nog meer wilt weten, Mail me maar. [EMAIL=“ibooij1908@hotmail.com”]ibooij1908@hotmail.com
Wanneer ben je van plan te gaan?
Groetjes inge
Superbedankt! Ik weet het nog niet zeker of ik ga, maar als dat wel het geval is zal het tussen september en december zijn. Waarschijnlijk zal ik dan een kamer huren, vind het wel leuk om wat tussen te mensen in te zijn. Als ik nog vragen heb zal ik je zeker mailen!
hoi,
Pune is geweldig.
Zelf kom ik er ongeveer 4x per jaar voor mijn werk.
En ben net terug van een maand India.
Eind september ga ik weer terug voor 2 weken naar Pune, dus als je nog gaat en vragen hebt, mail gerust…
[EMAIL=“marloesrutten@gmail.com”]marloesrutten@gmail.com
Hey Marloes,
wat voor werk doe je in pune?
ik ben afgelopen februari getrouwd met een Indiase vrouw uit pune en ben op zoek naar een baan in Pune.
alvast bedankt ,
matthias