Prijsvechter AirAsia schrapt alle brandstoftoeslagen

11-11-2008

KUALA LUMPUR - De Aziatische prijsvechter AirAsia heeft aangekondigd de brandstoftoeslagen op alle internationale en regionale vluchten te schrappen. Sinds maandag (10 november) betalen klanten van de in Kuala Lumpur gevestigde maatschappij naast de ticketprijs alleen nog luchthaventoeslagen en administratiekosten. Air Asia is naar eigen zeggen de eerste maatschappij die de brandstoftoeslag op alle vluchten schrapt.

[

http://m.fr.2mdn.net/viewad/817-grey.gif

](http://ad.nl.doubleclick.net/click;h=v8/3775/0/0/*/r;44306;0-0;0;26184955;4307-300/250;0/0/0;;~sscs=%3F)
Het schrappen van de brandstoftoeslag geldt niet alleen voor AirAsia, maar ook voor het intercontinentale dochterbedrijf AirAsia X. De tarieven zullen gelijk blijven, zo heeft AirAsia beloofd. De carrier voerde in juli 2005 voor het eerst een brandstoftoeslag in.

De maatschappij hoopt met het schrappen van de brandstoftoeslagen consumenten over de streep te trekken om toch met het vliegtuig te reizen. AirAsia heeft ook een speciale actie gelanceerd, waarbij tussen 12 en 16 november 500.000 gratis tickets ter beschikking worden gesteld voor reizen tussen 22 juni en 24 oktober 2009.

Sinds de sterke daling van de olieprijzen hebben veel maatschappijen de toeslagen verlaagd. In Europa kondigde luchtvaartmaatschappij bmi onlangs aan de brandstoftoeslagen op Europese vluchten te schrappen.

*Bron: Luchtvaartnieuws / www.luchtvaartnieuws.nl *

Over die vliegtax, brandstof toeslagen en al dat andere wat erbij zit vind ik maar uitbuiting.

Duistland doet er niet aan mee of nog niet, België gooit het van tafel, en wij hier in Nederland pikken alles wat de regering maar aandraagt.

Wat ze iedere keer roepen van **“ De vervuiler betaald! “ **kan ik best begrijpen maar zet er me vraagtekens bij ( ??? )
En zo gaan ze maar door en door, je betaald maar en je betaald maar, waar gaat al die poen heen dan dat wil ik eens weten.

Het houd hier nooit op en we pikken het maar.

• Het kwartje van Kok was tijdelijk maar zit er nog bij hoor.
  • Brandstof accijns is dik 70%, ken geen ander land die dat heeft.
  • Ziekenfonds afgeschaft, dik betalen en je mond houden.
  • Vliegtax.
  • Verpakkings belasting voedselproducten.

Wat ik van de euro begreep was dat het 1 Europa zou worden met de neuzen de zelfde kant op, nee ik zie nog allemaal eilandjes.
Maar ja het zal wel zo zijn en zo blijven.

Even een citaat van Van Koten en De Bie uit de jaren 80 “ Nederland gaat naar de klote! “

Zat te denken om Ademhaalbelasting voor te stellen.
Een speciale meter die de ademhaling registreert, vul 1 keer per jaar uw meterstand in of geef deze door via internet.

Even een feitje:
Ieder mens ademt gemiddeld 900 gr CO2 per dag uit.
Per jaar is dat ongeveer 330 kg CO2.
Met een levensverwachting van 75 jaar is dat 25000 kg CO2
Om dit te compenseren moeten er ruim 1200 bomen groeien per persoon.

Dit lijkt me big business, De vervuiler zal betalen!!!.

Ach ja, das Nederland he ! Wij komen niet zo snel in opstand als in andere landen en pikken alles gewoon maar klakkeloos…(want tsja, op zich hebben wij het nog best goed vergeleken met vele andere landen). In een land als Thailand waren ze allang in opstand gekomen.
Dat de vervuiler betaalt is niet helemaal waar, waarom hoeven bijv passagiers die enkel overstappen in Amsterdam deze belasting niet te betalen !?!??! Dus bijv een passagier die Londen-Amsterdam-Bangkok vliegt, hoeft deze ecotax niet te betalen, terwijl een passagier die alleen Amsterdam-Bangkok vliegt, deze belasting wel moet betalen ?!?!? Als je meer vliegt, vervuil je logischerwijs ook meer en zou je dus meer ecotax moeten betalen.
Maar nee, transferpassagiers hoeven niet te betalen…raar, maar waar…

Maar ja, niks is me vreemd meer in ons land…helaas lijkt het gras ergens anders altijd groener dan bij ons, maar uiteindelijk is dit toch niet het geval…

Wij krijgen de brandstoftoeslag terugbetaald!! Toch lekker zo kort voor je vakantie, en het hele bedrag. We hebben bij De Jong geboekt, vliegen met China Airlines. Een vriendin gaat in april 09 een rondreis maken, bij dezelfde organisatie geboekt, en ook zij krijgen het terug!!!

Eindelijk wordt er iets afgeschafd!!!

Ja alleen het voordeel bij jou reis: er zal bij jou geen verhoging meer komen… Bij een reis die in maart/april vertrekt heb je die kans wel…

Steeds meer touroperators gaan met de brandstof garantie werken! Zie hieronder de uitleg… Al wil dat niet zeggen dat dat zo blijft… Dit geldt alleen tot eind februari geloof ik!!

**GEEN NAHEFFINGEN DOOR GESTEGEN BRANDSTOF PRIJZEN
**De huidige ontwikkeling van de brandstofprijzen, zorgt er helaas voor dat de prijzen de laatste jaren alleen maar stijgen. Dit geldt niet alleen voor de benzine- en dieselprijzen waarmee u én uw klant in het afgelopen jaar geconfronteerd zijn, maar ook zeker voor de grote hoeveelheid brandstof die luchtvaartmaatschappijen inkopen. Het gevolg hiervan is dat gedurende het seizoen luchtvaartmaatschappijen steeds vaker met tussentijdse verhogingen van de brandstofheffing komen.
**MET DE BRANDSTOF PRIJSGARANTIE®
**Juist nu staat de brandstofprijs erg laag, maar afgelopen jaar heeft laten zien hoe snel dit kan wijzigen. Indien uw klant een vakantie met vlucht boekt, bent u ervan verzekerd dat uw klant niet geconfronteerd wordt met vervelende naheffingen met welke airline er ook wordt gevolgen. Met de Brandstof Prijsgarantie® berekenen wij deze naheffingen namelijk niet aan de klant door na het maken van een boeking.