Wij gaan volgende week een paar dagen naar praag. We vliegen met Easyjet (ik hoop dat het niet gaat zoals op tv maar dat terzijde) en komen pas laat aan op het vliegveld. Op internet staat een hoop over taxi etc, maar heeft iemand ervaring met het vooraf reseveren van taxi’s?? Is dat juist veel duurder of juist niet? Is het betrouwbaar bij praagluchthaven.nl?
Ik denk dat het van te voren reserveren als nadeel heeft dat je ook voor de wachttijd moet betalen en dat kan flink oplopen als je later aankomt dan gepland. Misschien heb je iets aan de link hieronder.
Laat je weten hoe het gegaan is achteraf? Ik ga zelf in september naar Praag met easy jet en kom ook pas 's avonds aan. Dan is het best handig om een taxi te kunnen pakken om naar je appartement te gaan.
Over het algemeen kan je in Praag op iedere straathoek wel een taxi vinden. Je kan ze niet missen want de meesten zijn KNAL geel. Als je gaat reserveren moet je vaak wachtgeld e.d. betalen.
Kortom, gewoon het vliegtuig instappen en gezellig deze kant op komen en hier je taxi uitzoeken
Bedankt voor de info! ik heb ondertussen een site gevonden waarop je een taxi kunt bestellen waarbij de prijs bekend is die je moet betalen.
Je betaald aan de chauffeur dus niet van te voren en je wordt opgewacht op het vliegveld op de tijd dat je aan komt. Dat wordt van te voren in de gaten gehouden door de chauffeur die je vluchtnummer weet. Hij komt dus later als je vertraging hebt en staat klaar met een bordje met je naam er op.
In ons geval kost dat 22.50 euro in een middenklasse auto. Er komt dus niets extra’s bij, dit is gewoon het bedrag dat je betaald.
Het leek ons een goede manier om snel naar ons appartement te komen.
Maar mocht die man er niet staan dan weet ik tenminste dat het evengoed wel gaat lukken.:nod:
Zeer handige website. Ik geloof ook dat vele hotels gebruik maken van deze service (vaak krijg je na het boeken van je hotel de vraag of je een transfer wil van het vliegveld / trein station).
Hou er wel rekening mee dat het geven van fooien in Praag is ingeburgerd. Veel Prageneezen (:chin:lol2) houden niet uit hun zelf het handje op maar verwachten wel een kleine fooi
Dat zullen we zeker doen. Ik vind het vrij normaal om een fooi te geven als de service netjes was. En wie weet bevalt het zo goed dat we ook op de terugweg weer gebruik maken van dit bedrijf.