Misschien een domme vraag, maar in mijn Trotter staat dat de post die van Nepal naar Nederland verstuurd wordt altijd geopend wordt. Zou dat waar zijn? En dat een poststuk er minstens 3 weken over doet,
iemand ervaring?
Ik heb nl een ‘nogal persoonlijk briefje’ gestuurd en ben benieuwd wanneer die ongeveer ontvangen wordt;-)
groetjes Marieke
Ik heb het nog nooit meegemaakt, dat er iets is geopend. Wel dat er post kwijt raakt. Afgelopen oktober nog 10 ansichten vertsuurd en er is er niet 1 aangekomen. Dag later verstuurde ik er nog 3, allemaal aangekomen…
Het was wel altijd zo dat als je pakjes verstuurdem je eerst de inhoud moest laten zien en dan ter plekke je pakje kon gaan dichtplakken. Misschien dat dat een bron is van het gerucht?
Ik hoefde het niet open te maken. Ik vond wel dat hij verdacht langzaam het behandelde en wachten met postzegels plakken, tenslotte heb ik zelf de zegels maar geplakt. Toen moest ik zeggen om het te stempelen, en dat gebeurde m.i. ook met tegenzin… of is het gewoon de manier van doen daar?
Anyway, ik hoop dat mijn pakketje aankomt.
Thanks voor je reactie!
Frank, maar ik heb al zoveel uit India verstuurd, en dat is altijd aangekomen.
De beveiliging op het vliegveld naar en uit Nepal was ook absurd, alles uit mijn tas werd gewikt en gewogen. Veel strenger dan India! En dat ondanks de aanslagen in M.
Vreemd volkje die Nepalezen… (maar wel leuk)
En nee hoor, ik wanhoop nog niet…
Op het vliegveld? Ik ben 9 keer in Nepal geweest en er heeft nog noit iemand naar mijn bagage gekeken. Een keer vroegen ze of ik een aansteker in mijn handbagage had. Toen rookte ik nog en dacht: in Abu Dhabi moet ik overstappen en dan wil ik even roken. Dus zei ik nee en mocht doorlopen.
Ik kan me niet heugen dat ik ooit een chagrijnige of weinig behulpzame Nepalees ben tegen gekomen. De politie op de startbaan van Lukla was zelfs zo vriendelijk even onze groesfoto te nemen 
Chagrijnig of weinig behulpzaam? Nee hoor dat zeg ik niet, dat zijn jouw woorden. Maar bij iedereen in de rij werd de handbagage binnenstebuiten gekeerd, zowel bij aankomst als vertrek. Zelfs mijn lensendoosje werd geopend en bediscussieerd. Misschien dan toch tijdelijk vanwege de aanslagen in India.
Klopt, zijn mijn woorden, was even het eerste dat me te binnen schoot, en inderdaad een beetje overdreven uitgedrukt.
Die aanslagen zouden er inderdaad mee te maken kunnen hebben.
dag marieke
ik ben geen nepali tegengekomen die nederlands konden spreken, laat staan lezen. openen van post ken ik in die zin dan ook niet.
maar of de post aankomt is een ander verhaal, ik wacht nog steeds tegen beter weten in op post uit 2005.
de postzegels zijn nl gewoon geld voor een nepali en die kun je gewoon van brieven afweken.
blijf hopen dus
Hans