Benagil, aan de zuidkust van Portugal, staat bekend om zijn adembenemende kustlijn.
Hier hebben de zee en de tijd samen unieke rotsformaties en indrukwekkende grotten gevormd, met als hoogtepunt de beroemde Benagil-grot.
Hoge kliffen rijzen op boven helderblauw water en beschutten kleine, gouden stranden die alleen per boot of kajak te bereiken zijn.
6 likes
Vandaag een bezoek aan Mértola, een prachtige oude stad in Portugal waar de sporen van het islamitische rijk nog altijd zichtbaar zijn.
Hier wordt elk jaar met trots en positieve herinneringen herdacht dat de stad ooit deel uitmaakte van dit rijk; een periode waarin cultuur, kennis en architectuur bloeiden, terwijl grote delen van Europa in de donkere eeuwen leefden.
Daarna reis ik verder naar Alcalar, waar een indrukwekkende prehistorische graftombe bewaard is gebleven. Deze site biedt een bijzondere inkijk in hoe onze verre voorouders met hun doden omgingen en laat de diepe gelaagdheid van de Portugese geschiedenis zien.
2 likes
In Portugal begint mijn dag bij de ruïne van een oud klooster, waar nog altijd zichtbaar is hoe de verstevigde dubbelwandige muren destijds werden gebouwd.
Daarna bezoek ik een archeologische site uit de voor-Romeinse tijd, met ronde woningen die doen denken aan Keltische bouwtradities en waar later de overgang naar Romeinse rechthoekige structuren duidelijk zichtbaar is.
Tot slot eindigt de dag bij het indrukwekkende Bom Jesus do Monte, een beroemd pelgrimsoord met zijn monumentale trap die je stap voor stap naar boven leidt, tot in de kerk.
Een dag vol geschiedenis, cultuur en bezieling in het hart van Portugal.
1 like
Mooie en leerzame video’s , alvast bedankt Philip !.
met vriendelijke groet ,
marcel vb . België
1 like