Vanuit Nederland wil ik graag bustickets boeken via plataforma10.com. Ik heb netjes een account aangemaakt, de gewenste busreis geboekt, mijn betalingsgegevens ingevoerd… Alleen wordt mijn betaling niet geaccepteerd.
Ik heb contact gehad met mijn creditcardmaatschappij en die zeggen dat er geen probleem zou moeten zijn.
[ul]
[li]Heeft iemand dit ook aan de hand gehad?[/li][li]Hoe heb je het opgelost?[/li][li]En tot slot; is er een andere manier waarop ik tickets via plataforma10.com kan boeken (best aan het loket in Buenos Aires?) of kan ik het dan beter via de sites van de busmaatschappijen zelf proberen?[/li][/ul]
Allereerst een check: reis je binnen 30 dagen vanaf vandaag? Want bustickets zijn pas 30 dagen vóór vertrekdatum te koop. En sowieso kun je bustickets heel makkelijk ter plaatse kopen. Vandaag nog 2 klanten geholpen aan bustickets voor vertrek morgen en dat middenin het hoogseizoen.
Bedankt voor je reactie!
Ja, de gewenste tickets zijn voor 20 op 21 februari (van El Calafate naar Bariloche, niet een drukbezette lijn, dus ik wilde graag vooraf boeken). Dat is binnen 30 dagen - wat trouwens erg handig is om te weten, aangezien we ook nog tickets voor later willen aanschaffen.
Is er denk je een bepaalde reden waarom credit cards bij deze maatschappij of in het algemeen in Argentinie niet werken? Of moet ik het gewoon blijven proberen?
't Feit dat je bustickets makkelijk ter plaatse kan kopen, zelfs in het hoogseizoen, stelt me trouwens wel gerust. Dank daarvoor.
Welke buslijn is dat dan, bij wie je het traject El Calafate - Bariloche wilt aanschaffen? Als je de naam weet, kijk dan ook eens of ze zelf een website hebben, daar valt dan vaak ook wel online te betalen…
Groet,
Jan
PS Ik denk niet dat heel veel mensen die busrit maken, 48 uur in boemel is voor velen toch écht teveel…oftewel, bij aankomst in El Calafate kun je deze tickets waarschijnlijk nog met een gerust hart aanschaffen
Hoi Jan,
Ik had al vluchtig gekeken of ik Marga (de buscompany) kon vinden, maar niet zo direct. Daar duik ik zeker nog een keer in.
De busreis zou trouwens ‘maar’ 28 uur zijn; ik ga ervan uit dat dat goed gemeld wordt op de site, ha ha!
ik ga toch voor de zekerheid ook nog maar eens in vliegtickets duiken.
In ieder geval bedankt voor al je hulp.
OK, misschien overdrijf ik een beetje met 48 uur (alhoewel 28 uur weer erg weinig is vind ik)…in ieder geval valt Marga onder Taqsa uit Río Gallegos (tel. nr. 02966 - 423130).
Saludos,
Jan
PS @Flipsen: weet jij niet hoe lang die rit van El Calafate naar Bariloche duurt over de ruta 40? Daar zit toch ook een verplichte overnachting bij in het plaatsje Perito Moreno?
Hi Jan,
Wat ik zelf uit een vrij recent reisblog begreep is dat er inderdaad busritten van 2 dagen met overnachting zijn.
Bij deze rit echter spendeer je de nacht in de bus en is de rit gemiddeld 10 uur korter (wat ik begreep…)
Ik ga zeker even de Taqsa website bezoeken. Dank voor de info.
De bus van Marga gaat via Rio Gallegos en Comodoro Rivadavia, allemaal geasfalteerd dus hij kan redelijk doorrijden. Die 28 uur zal wel kloppen De route via RP40 gaat via het gehuchtje Perito Moreno, is met Chaltén Travel over het algemeen en een verplichte overnachting inderdaad (die niet bij de prijs is inbegrepen als ik me niet vergis).