Samen met enkele vrienden zou ik graag El Calafate en Puerto Madryn bezoeken. We hebben hiervoor 7 dagen. De 1e dag komen we aan in El Calafate (vlucht uit BA). De 7e dag zouden we graag terug in BA zijn. Iemand suggesties hoe we dit het beste doen met bussen enzo? En zijn er eventueel nog interessante opties die we onderweg kunnen doen om de busrit wat te spreiden?
Groetjes & bedankt!
Op zich moet het kunnen om dit in een week te doen. Met een aankomstdag, en een dag naar Perito Moreno ben je in El Calafate al snel klaar. Stadje is wel leuk voor extra een dag, maar niet om dagen te blijven. Als je met de bus naar Puerto Madryn wilt vanuit Calafate, is het enige nadeel dat je terug moet over Rio Gallegos (in het zuiden), en dan weer omhoog moet rijden, wat je een behoorlijk stukje extra bussen kost. Alles bij elkaar ben je dan denk ik meer dan 30 uur aan het bussen.
In Puerto Madryn kun je een aantal dagen doorbrengen, naar punta tombos, pennisula valdes en evt. (erg leuk) snorkelen met zeeleeuwen.
Je kunt vanuit El Calafate er ook voor kiezen om naar El Chalten te gaan, een leuk klein dorp, met mooie hike-mogelijkheden, op ongeveer 3 uur rijden van el calafate (bussen gaan naar elke dag s ochtends naar toe).
Je kunt dan met de bus s avonds weer terug.
Ook is er in el chalten eenkleine busmaatschappij (lees minibus), die vanuit el chalten wel de weg naar het oosten rijdt, en je afzet in piedrabuena, waar je de bus kunt pakken naar Puerto Madryn. Dit scheelt je ongeveer 10 uur in de bus, maar deze minibus rijdt maar 3x per week, en op enigzins ongunstige tijden (s ochtends vroeg vertrekken, en om 1.00u s nachts aan komen in Puerto Madryn). En groot deel van de weg is onverhard (maar wel erg mooie weg)
Qua tijd denk ik zeker dat het kan, maar je moet bedenken of je zin hebt in zo´n lange busrit. Ik ben paar weken geleden in het gebied geweest, en heb bovenstaande minibus gepakt.
1 like
leuk idee van die minibus dank je wel. In El Calafate zou ik toch ook wel de dagtocht op lago argentina doen. Kost wat, maar is het dubbel en dwars waard volgens mij (en je bent er toch niet?).
Twee mooie bestemmingen! Ik ben net terug 
7 dagen kun je zeker allemaal goed benutten op alleen deze twee plekken, dus als je met de bus gaat (wat inderdaad wel een tijd duurt), zou ik het toch in 1x doen. Dat hebben wij ook gedaan. Ook via Rio Gallegos inderdaad. Wij gingen de andere kant op en hadden een nachtbus van Puerto Madryn naar Rio Gallegos, moesten daar 2 uur wachten en konden toen door naar El Calafate (nog 4 uur).
Ik zou inderdaad ook zeker de dagtocht met de boot doen bij El Calafat. Je zit dan wel met veel (oude) mensen op een grote boot, maar het is de enig manier om ook de andere gletsjers te zien en de mooie ijsbergen in de meren.
Wij hebben ook nog een dagexcursie gedaan waarbij je langs en over de Perito Moreno loopt. Als je dat wat lijkt kun je het ‘gewone’ bezoek aan deze gletsjer overslaan, want dat doen ze dan 's ochtends vroeg. In twee dagen heb je daar dan alles gezien.
Wij hebben in Puerto Madryn twee dagen een auto gehuurd en daarmee zelf Peninsula Valdes verkent. Op weg er naar toe kun je dan al walvissen zien vanaf het strand net ten noorden van Puero Madryn (wel vroeg weg gaan). Je moet dan wel zeker een excursie boeken voor walvis kijken vanuit Puerto Pyramides (liefst al om 9u 's ochtends want dan is het rustiger). Je kunt dan de rest van de dag zelf het schiereiland over rijden (wel allemaal onverhard). De tweede dag zijn we naar de pinguïn kolonie bij Punte Tombo gereden. Een lange rit, maar wel leuk. Ook daar is het laatste stuk onverhard. Uiteraard kun je dit allebei ook met excursies doen als je dat makkelijker vind. Wij boekten alles vanuit hostel La Tosca. Ze waren daar erg behulpzaam.
Snorkelen met met zeehonden hebben wij niet gedaan, maar we hebben er wel goede verhalen over gehoord.
Veel plezier alvast!