El Calafate/El Chalten naar Puerto Madryn?

Hallo,

Ik zag op de site van Chalten Travel dat ze de busroute aanbieden van El Calafate en El Chalten naar Puerto Madryn (via Perito Moreno) op oneven dagen. Aangezien Peninsula Valdes vrij hoog op mijn to-visit lijst staat, was ik dan ook erg enthousiast.

Echter na een paar mailwisselingen ontkent Chalten Travel de Perito Moreno - Puerto Madryn route in alle toonaarden, ook nadat ze mij een Word-document hadden verstuurd waar o.a. die route notabene op staat vermeld - met prijs en tijden!

Op internet ben ik helaas geen soortgelijke busroute meer tegengekomen.

Iemand nog tips om vanaf El Calafate of El Chalten door te reizen naar Puerto Madryn? Liefst met de bus voor het echte Patagonië-gevoel.

Groet,

S4kura :dag:

Volgens mij kan je alleen Madryn bereiken door eerst op Bariloche te rijden (wel met Chalten Travel, duurt 2 dagen vanaf El Calafate) en dan de nachtbus te pakken van “Mar y Valle” naar Madryn. Overigens heeft Madryn tot juni geen walvissen te bieden, dus weet je héél erg zeker dat je daar naar toe wilt?

groet,

Jan

Om het avontuurlijk te maken kun je altijd nog vanaf El Calafate of El Chalten naar Bariloche. Zeker de moeite waard om daar een paar dagen te vertoeven (ev in huurauto door een prachtige omgeving rond te rijden). Daar vandaan op de trein stappen naar het oosten naar San Antonio Oeste. Dan de bus naar Madryn. Hou er alleen wel rekening mee dat die trein slechts 1x per week gaat http://www.trenpatagonico-sa.com.ar/esp/index_2.html Wij hebben de reis omgekeerd gemaakt dus van oost naar west. Zo ja neem dan een camarote/dormitorio (tip: laat Jack van Tipica Reizen de treintickets voor je regelen).

Dank voor jullie reacties!

Vanaf El Calafate heb ik nog maar een week en dan moet ik weer bij BA zijn. Het is dan of Puerto Madryn of Bariloche vrees ik. En dan wil ik ook nog een beetje El Chalten meepakken, althans, hostel is al geboekt.

De walvissen zijn inderdaad vertrokken, maar ik begreep dat Puerto Madryn toch de moeite waard is. Het idee is in ieder geval één dag zeeleeuwen en vogels spotten bij Peninsula Valdes en tweede dag richting Punta Tombo voor de pinguïns. Nu ik jullie berichten lees, twijfel ik om eerlijk gezegd weer. Het zou inderdaad meer voor de hand liggen om ruta 40 te volgen richting Bariloche…

Twijfels, twijfels.

Wanneer en hoe lang ga je eigenlijk?
(heb ik ergens gemist)

Ik vertrek samen met mijn reisgenoot op 28-01 naar Buenos Aires. We zijn er iets minder dan drie weken, 18 dagen in totaal.

28-1 tot 31-1 - Buenos Aires
1-2 tot 4-2 - Ushuaia
4-2 tot 7-2 El Calafate
8-2 tot 9-2 El Chalten

Vliegtickets van BA naar Ushuaia en Ushuaia naar El Calafate zijn al geboekt. De planning was om verder te reizen richting Puerto Madryn via het dorpje Perito Moreno met Chalten Travel, maar dat gaat niet meer door. Op 15-2 vertrekt ons vliegtuig alweer vanuit Buenos Aires.

Ik heb een besluit gemaakt, we gaan via Rio Gallegos naar Puerto Madryn. Met de juiste aansluiting komen we er zelfs eerder aan dan via de route van Chalten Travel (waarbij je verplicht moet overnachten in Perito Moreno).

Hoi, wij zijn gisteren aangekomen in Puerto Madryn. We hebbn in El Calafate de bus van RP Transportes genomen. Kaarten bij hun kantoor helemaal rechts achteraan het busstation. Bij mijn weten de enige maatschappij die vanaf daar rechtstreeks naar PM gaat. Hij doet er 20 uur over. Vertrekt om 16.00 en komt de volgende dag om 12.00 uur aan. Hij gaat ook via Rio G. maar je hoeft niet over te stappen, wat met andere maatschappijen wel mort. Hier stapten veel mensen uit, waardoor de rest van de reis er maar 8 mensen inde dubbeldekker bus zaten, hierdoor dus heerlijk uitgebreid kunnen zitten.
Prijs is 510 A. Peso’s p.p. Ik heb deze tip op het lonelyplanet forum gelezn, want ik heb het on El Calafate bij 2 tourist offices gevraagd, maar niemand wist dat er een rechtstreekse bus gaat.
Veel plezier in Argentinië!!

Gr. Pascal

3 likes

Super Pascal! Dank voor de tip!! Ik zat al in de knoei met tijdtabellen voor het overstappen (wat als er vertraging is met de ene bus, etc.), maar dat hoeft niet meer :). Weet je toevallig of de bus dagelijks vertrekt of -zoals meerdere busmaatschappijen- op even/oneven dagen?

Veel plezier in Puerto Madryn!

Graag gedaan! Vertrekken dagelijks. Wij hebben twee dagen van te boren geboekt, maar dag van te voren lijkt me ook prima te doen.
Koffe en thee en frisdrank gratis aan boord net als een gratis broodje. Goeie maatschappij.

Het regent momenteel maar morgen weer zon als we naar de pinguïns gaan!! Haha!!

Top-tip Pascal, dank! Ik kende deze maatschappij nog niet en zie dat ze vrij nieuw zijn. Helaas slaat mijn virus-scanner op tilt als ik hun site wil bekijken (www.rptransportes.com.ar), maar ik ga wel eens met ze bellen om te vragen naar mogelijkheden. Zo zie je maar weer, ook de ´professionals´ leren nog steeds bij op het Argentinie-forum :cheer:

1 like

Graag gedaan!! Ik wist niet dat ze vrij nieuw zijn, maar dat verklaard de weinig klanten en de ontwetendheid van de toeristen bureautjes wel.
Nogmaals, prima maatschappij.