plan : Reizen naar Myanmar en Laos

Hoi allemaal, ik ben Anneke en we willen eind januari naar Myanmar en Laos.
ik heb een vraag : is het de moeite waard om van Bangkok naar Chiang Rai ( Thailand ) te vliegen om dan per boot naar Laos te gaan en via de Mekong rivier naar Luang Prabang te varen ?

wat Azië betreft : we zijn al in Indonesië geweest en mijn man ook in Nepal

Hoi Anneke,welkom op wereldwijzer!
Nou mooie keuze om Myanmar te bezoeken,
Wat betreft het vervoer van Chiangrai naar Luang Prabang,je kan een bus nemen tot in Chiang Khong.(3 uur rijden) Bij de Mekong pak je een bootje dat je naar de overkant brengt waar de grenspost van Laos is. Houdt rekening met ongeveer 30 minuten wachttijd bij de grens is voor het invullen van allerlei papieren.Je kan daar overnachten en s’morgens de ferryboot nemen naar Luang Prabang,! (zie foto hieronder)
O ja Anneke als je in Chiang Rai bent,vergeet aub niet de Witte Tempel " ** Wat Rong Khun**" te bezoeken een aanrader ! ligt iets buiten de stad (15km)van Chiangrai,je kan er eventueel heen met een gehuurde brommer.
Succ6 nog en als je met vragen zit dan kan je altijd terecht op de Aziatische landen forums hier op wereldwijzer.
groet,georgessiam.

http://www.tallandtheshortofit.com/wp-content/uploads/2012/07/IMG_1650-1024x768.jpg