PIO Card

Hoi medeWereldwijzers!

Vraagje: weet iemand (of heeft iemand er ervaring mee) hoelang het duurt voor de
Indiase ambassade in Nederland erover doet om een PIO card te verstrekken?
Vanaf de datum van inleveren van de papieren tot het kunnen ophalen van de card.
Er staat minimaal 12 weken maar is dat ook zo? Heeft iemand andere ervaringen?
En wat als je voor een verlening gaat? Duurt dit ook zo lang?
Hoor heel graag van jullie.

Groetjes,
Miss I. :wereld:

Hey hallo,

Ik heb er in totaal 6 weken op moeten wachten. dat was in 2009.
Ik zou als ik jou was de ambassade even bellen voor de juiste procedure tijd. Succes.

1 like

Ik heb het eind februari ingeleverd en het is nog steeds niet klaar. Ik heb tussentijds een visum moeten aanvragen (weer extra kosten) Dat was eind Mei. Ik werd ook gevraagd om op de ambassade te komen. De vraag die gesteld werd was waarom ik alleen naar Kashmir zou reizen??? Duh schoonfamilie. Zo goed lezen ze de aanvragen dus. De man herkende me ineens en haalde uit een grote stapel papieren op zijn buro!!! mijn PIO aanvraag (het was toen eind Mei he!!! en nog steeds niets mee gedaan…was gewoon op een stapel beland) Vervolgens werd mij beloofd dat als ik van vakantie terug zou komen het klaar zou zijn (eind juni) en nu nog steeds niets…de termijn die ze geven is 3 maanden maar het duurt dus langer. Of misschien is het omdat ik met een Kashmiri ben getrouwd? (we zijn inmiddels ruim 10 jaar bij elkaar, heb altijd een 5 jaren visum gehad en dacht dat het nu handig zou zijn om een PIO card te hebben) Dus mijn advies: als je ooit een PIO card wil aanvragen doe dit ruim van tevoren want het gaat lang duren. Het is nu half juli en nog steeds niets…

Update voor belangstellende: Na 6 maanden eindelijk mijn PIO gekregen. 15 jaar geen ellende met de Indiase ambassade hoera! :vrede:

Hoi Miss India,
Wat fijn dat je PIO finally hebt!
Ik heb een vraag waar jij misschien wel antwoord op weet … ik ben van plan binnenkort te trouwen met mijn Indiase partner in Nederland. Daarna willen we gaan wonen in India (waar hij nu ook al woont). Weet jij of een Huwelijk volgens de Nederlandse wet geaccepteerd wordt in India en door de Indiase Ambassade en dus ook voor een PIO card?

• Updated - - -

Hoi Miss India,
Ik heb een vraag waar jij misschien wel antwoord op weet … ik ben van plan binnenkort te trouwen met mijn Indiase partner in Nederland. Daarna willen we gaan wonen in India (waar hij nu ook al woont). Weet jij of een Huwelijk volgens de Nederlandse wet geaccepteerd wordt in India en door de Indiase Ambassade en dus ook voor een PIO card?

• Updated - - -

Hoi Miss India,

Hoi TVP,

Ja hoor, het huwelijk in Nederland wordt geaccepteerd door de Indiase ambassade.
Je moet volgens mij alleen een uittreksel vragen en deze laten voorzien van een aposille stempel.
Ga je je PIO in Nederland aanvragen of in India?

Dank voor je reactie!
Ik weet het nog niet. Maar als ik in NL ga trouwen dan lijkt me dat ik de PIO kaart ook in NL moet gaan aanvragen. Weet jij hoe dat zit / kan je adviseren wat beter is om te doen. Ik bedoel de voordelen van PIO aanvragen in NL of India?
Groetjes.

Ik heb hier ook een vraag over: weet iemand of je je geboortecertificaat nodig hebt voor de aanvraag van een PIO-card of dat een identiteitskaart volstaat.