Piloot vliegt al 13 jaar zonder brevet

Een piloot voor de maatschappij Corendon is gisteren op Schiphol in de boeien geslagen. Hij stond op het punt om met zijn valse brevet 101 passagiers naar Ankara te vliegen.

Lees verder op Reishonger.nl

dat dat kan!

Ocharme. Hij heeft al +10.000 uren ? Dan is hij duidelijk een goede
co-piloot. Zijn ouders waren gewone mensen zoals u en ik die geen 75.000 euro konden neertellen voor zijn opleiding ! Ook het current houden van de behaalde ‘‘papiertjes’’ kost een vermogen.

We zijn niet allemaal rijkeluiszoontjes …

Hij heeft in ieder geval ruimschoots bewezen dat hi kan vliegen >>>

Een vliegvergunning is niet moeilijk na te maken. Op de eigenlijke vergunning staat zelfs geen foto. Maar om te vliegen moet men wel 4 officiële documenten bij hebben.
Vliegvergunning, medische kaart, radio-bevoegdheid, vluchtenboek met alle vermelde testen en stempels. Toch raar dat hij dit zolang heeft kunnen volhouden. En ik vraag mij af hoe hij zijn testen heeft kunnen afleggen; er wordt steeds één exemplaar opgestuurd naar de Regie Der Luchtvaart.

Plus om de 6 maanden een FlightSim test doen en jaarlijks een Mecical class 1.

<!-- reactie –>

Tjaaa? bizar verhaal,De piloot in questie zal wel een goede piloot zijn.Maar als je met een auto rijdt moet je ook een rijbewijs hebben!g.s

Er is en verschil tussen moeten en kunnen. Deze neppiloot -kunnen we daar eigenlijk wel van spreken? Hij vloog immers prima!- wist daarvan en besloot zijn brevet maar na te maken. Ik ben druk bezig deze man voor een interview te strikken…

Ja das waar, maar dat wil geenszins zeggen dat degene die er 1 hebben ook effectief kunnen rijden, dat maken we dagelijks mee op de weg :d

Have a sunny day
:zon02: