Peru, treinreis, Lima-Huancayo

Wij gaan komende zomer met een groepje naar Peru. Weet iemand hoe vaak er een trein gaat van Lima naar Huancayo? We hebben ook al gekeken naar een treinreis van Puno naar Cusco, maar die is erg duur.
Is de treinreis van Lima naar Huancayo mooi?
Graag reacties!

Voorheen ging deze trein 1x per maand en met feestdagen dacht ik. Het lijkt er nu echter op dat er geen treinen zijn tot april. Mogelijk is dat vanwege de regen periode. Zie http://www.ferrocarrilcentral.com.pe/en_cronograma.html voor de data.

Ik heb zelf nooit met deze trein gereisd, maar ik heb van andere wel gehoord dat het zeker de moeite waard is.

Hij begint op 5 april weer re rijden. Twee keer per maand heen en terug vanuit Lima (in juli drie keer, in november nog één keer). Dan krijgt hij weer rust. Zeer de moeite waard. Je kunt ook enkele reis kopen. Via internet (zoals reeds gezegd: www.ferrocarrilcentral.com.pe) of in de supermarkten Plaza Vea (theater etc. ticket bureau) in Lima. Doet er twaalf uur over. Bus doet er zes uur over.
http://www.hostellima.nl/

Wij zitten nu in Casa Ana in Lima en willen graag de trein naar Huancayo nemen (deze vertrekt over een paar dagen) Daarna willen via Paracas-Nasca-Arequipa naar Cusco. Heeft iemand een idee of het tussen Huancayo en Pisco makkelijk reizen is? Op de kaart staan namelijk geen asfaltwegen… Nou is dat niet het probleem maar ervaring leert dat er dan ook niet veel bussen op elkaar zijn aangesloten enz. Of zou je weer terug (ik hou niet van terug reizen) naar Lima moeten en vanuit daar naar Pisco/Paracas gaan? Graag advies thx!

Als je vlot en comfortabel wilt reizen, dan is met de bus terug naar Lima het beste (ongeveer 6 uur, bijvoorbeeld met Cruz del Sur, maar er zijn vele bussen). Dan vanuit Lima naar Paracas.
Wil je wat “avontuurlijker” reizen dan zou je vanuit Huancayo je weg kunnen vinden via Tomás, Yauyos, Lunahuaná naar San Vicente de Cañete. Daar vandaan met Soyuz/PeruBus naar San Clemente en vandaar een taxi nemen naar Paracas. Aansluitingen zijn dan inderdaad een uitdaging.