Hallo Allemaal.
Niet gedacht, wel gehoopt. En toch is het gelukt. Ik heb als 30+er een baantje als au-pair gevonden. Over 5 weken ben ik nu net een paar uurtjes in Perth. Ik heb er zo ongelofelijk veel zin in. Omdat ik van plan ben daarna de oostkust af te reizen, en ik geen idee had in Perth verzeild te raken, heb ik me dus ook helemaal niet verdiept in de westkust. Dus: tips? Omdat het allemaal nogal onverwacht snel komt heb ik niet heel veel tijd om me voor die tijd te verdiepen in wat er allemaal te beleven is op mijn vrije dagen. Ik had origineel een tickets voor half augustus. Deze heb ik vorige week halsoverkop geboekt voor 9 juni. Ontslag ingediend, en nu als een gek alles regelen.
Ik heb geregels:
Visum
Internationaal rijbewijs
Internationale kaart van mijn zorgverzekering
Wat ik nog moet doen is:
Reisverzekering (moet ik nog ergens goed op letten? Heeft iemand tips waar je goed verzeker bent tegen onverwacht terugkeren. Mijn vader is namelijk ziek, en wik graag het zekere voor het onzekere)
Bankzaken
Ik neem aan dat het in Australië handig is om een creditcard te hebben voor je Nederlandse bankrekening. Iemand nog tips bij welke bank ik het beste een rekening kan openen als ik daar ben?
Zijn er nog dingen die ik vergeet?
Alvast bedankt voor eventuele tips!!