Ik zag dat er ook vluchten gaan met Berjaya air ( waarschijnlijk vanaf een ander vliegveld dan de internationale in KL?) van KL naar redang island.
Heeft iemand hier ervaring mee, dit lijkt me dan makkelijker dan een hele vroege vlucht en vervolgens met de boot naar Redang. Of nog eerst een overnachting te hebben in Terrengenau…
Maar hoe zijn de toestellen van Berjaya air? We willen ( te) kleine vliegtuigjes vermijden. Schijnt dat airasia wel redelijk grote toestellen heeft en positief staat aangeschreven maar hoe is dat bij Berjaya?
Berjaya Air heeft maar een paar toestellen; eigenlijk alleen maar toestellen die naar hun eigen resorts vliegen. Dat is het resort op Redang en Tioman. Ik meen dat ze ook op Pangkor vliegen.
Berjaya Air heeft geen enorm groot vliegtuig; het gaat immers maar om een kleine hoeveelheid mensen die dagelijks gevlogen worden. Je vertrekt in KL vanaf Subang Airport dat op 25 minuten rijden vanaf het centrum ligt (dichtbij dus vergeleken KLIA). Je vliegt direct; wat ook weer handig is…maar ook tegen een prijs want het is niet goedkoop…
Je hebt natuurlijk wel een punt dat dit een directe vlucht is; scheelt langdurig reizen en wachten…scheelt ook een 2x een taxirit van RM70 en een boottocht van 2xRM70 vanaf Merang (in beide gevallen gaat de retour).