Vlieg over een week met mn vriendin met Air Asia van Bangkok naar Hanoi en zie nu ineens tot mijn schrik dat er op onze Travel Itinerary voor mijn vriendins naam ‘MR’ staat in plaats van ‘MS’. Blijkbaar per ongeluk haar als man aangeklikt bij de boeking.
Iemand enig idee of zoiets uitmaakt of kijken ze puur naar de paspoortnummers van een boeking? Die zijn allemaal wel goed ingevuld.
Ook hebben we alleen haar voor en achternaam opgegeven en niet haar doopnaam, die ook in het paspoort staat.
Erg stom natuurlijk, maar kan het kwaad? Air Asia is alleen telefonisch bereikbaar en dat kost zo 20 euro met een mobieltje naar Thailand bellen…
Als het geslacht fout is, willen sommige maatschappijen nog wel eens een opmerking in de reservering zetten voor de check-in en hoef je hier meestal geen kosten voor te betalen.
Maar als de naam op het ticket niet overeenkomt met de naam in het paspoort, moet dit in de meeste gevallen altijd aangepast worden en ben je hier kosten voor kwijt.
Of AirAsia makkelijk is met een foutieve naam, weet ik niet; misschien heb je geluk en doen ze niet erg moeilijk.
Je zou ze nog een mailtje kunnen sturen (zie e-mailadres hieronder) of kunnen bellen via Skype of anders misschien nog via www.telediscount.nl
Scheelt i.i.g. in de belkosten…
Dit staat op de website van AirAsia vermeldt bij de veelgestelde vragen:
**** Do I have to fill in my name as per passport during the booking?**
**Answer : **
*Yes, it is mandatory for your name to be the same as your passport, visa and other travel documents as appropriate identification at check-in.**and also to meet the entry requirements of the destination. *
Ik heb zelf ook wel eens een fout gemaakt bij Airasia namelijk dat we op de Nederlandse Antillen zouden wonen. Hier hebben ze toen niks over gezegd maar ja, het dezelfde nationaliteit dus vandaar dat ze er niet moeilijk over hebben gedaan. Ik denk dat ze over dit ook niet zo moeilijk zullen doen. Ze zullen eerder vallen over namen die niet goed zijn en niet overeenkomen wat natuurlijk logisch is.
Zoals Dave Numan zegt is het belangrijk dat de naam overeenkomt met die in het paspoort. Om verrasingen/moeilijkheden te voorkomen zou ik ze vragen de gegevens te wijzigen. Stuur gewoon een mailtje.
Voor de zekerheid zou ik het toch laten veranderen. Ik heb hetzelfde gehad met Thai air en heb dit telefonisch laten veranderen. Als ze het zien en moeilijk doen kun je misschien niet mee.