Hallo wie kan mij informatie geven over pensioen afkopen dan naar indonesie emigreren en mijn partner heeft een uitkering en dat wil die zo houden kan dat wij zijn alle bijde 55 jaar oud wie kan ons info geven over dit soort dingen hoe je het moet regelen
Lekker thuisblijven. Een pensioen afkopen? Een uitkering houden? Word eens wakker. :dag:
:dag::chin: Hallo zeg hoe zo wordt eens wakker dit is geen info
wat ik heb gevraagt heb als je geen antwoordt heb dan hoeft je
ook niet te reageren dehhh:slapen::wereld:
Welterusten dan maar…:slapen:
:zon02: Bedankt voor Uw advies jammer genoeg ben ik niet wijzer op geworden Gr pr2104
Volgens mij is Sumbar jaloers op je, en wil die ook emigreren naar Indonesie. Of je je pensioen kan afkopen weet ik niet, maar ik zou contact opnemen met je pensioenfonds en aan hun vragen wat de mogelijkheden zijn. Ook uitkeringen kun je niet altijd meenemen naar het buitenland, bij een AOW uitkering kan dat bijvoorbeeld wel , maar heb je een bijstanduitkering kan dat niet. Een handige site voor mensen die willen emigreren is deze http://www.vertreknaarhetbuitenland.overheid.nl/Migreren/Migreren
Maar mag ik nog vragen waarom de keuze op Indonesie is gevalllen?
Goedkoop land natuurlijk, uitkering enzovoorts…:chin:
Als je deze site goed hebt doorgenomen denk ik dat het wel heel duidelijk is geworden waarom ik in eerste instantie een antwoord heb gegeven…:slapen:
@korikong: schoenmaker hou je bij je leest!
:zon02: Hallo Korikong bedankt
En mijn ouders komen daar vandaan daarom Indonesie
Bedankt korikong
Mijn ouders komen daar vandaan daarom Indonesie
is niet slim om je pensioen af te kopen je kan vanaf 55 jaar riant leven van je pensioen in indonesie om dat rond te krijgen kost wel ca 1000 1500 euro maar dan is je inkomen gegarandeerd en je moet als buitenlander/ gepensioeneerde een vaste inkomen hebben anders krijg je geen vaste verblijfsvergunning. dus denk er nog maar eens goed over na