Noord Amerika
In april via Istanbul en Ankara met de Trans Azie Express dwars door Turkije naar Iran. In Iran zal ik een paar weken rondreizen.
In september naar Macedonie en Albanie.
In September naar Frankrijk…Om mijn vrouw te laten zien waarom ik dat land als het mooiste van Europa vind…
We zijn al in Sri lanka en de Malediven geweest. En verder staat er nog een weekend Budapest op het programma.
Verder weet ik het nog niet dus wie weet!
Bij m’n komende trip over twee weken blijf ik in Europa (Moldavië/Transnistrië), en dan in de zomer weer naar Azië (Japan).
Nou mooie vooruitzichten Bibi!
Chiangmai is een aangename stad waar men rustig kan kuieren over de avondmarkt en in de schaduwrijke straatjes. Men kan er ook de de tempels bewonderen waarvan enkele uit de 13de eeuw stammen.Ook de mooie tempel “Wat Phra Singh” mag niet vergeten worden tijdens je bezoek aan Chiangmai.
Wat je zeker moet bezoeken,is Wat Umong(niet toeristisch)je vind daar een hoge chedi alsook een tunnel onder de chedi,met boedhabeeldjes waar de mensen bidden.
In het Wat Umong park vind men ook nog een aangelegde visvijver,plaatselijke souvenier shop waar men allerlei boeken kan kopen.
Mensen die met levensvragen zitten ,kunnen s’zondags met de plaatselijke monniken spreken.
Ga je bevoorbeeld naar Chiangrai,dan moet je beslist het Mae Fah Luang Art & Cultural Park bezoeken alsook de prachtige Wat Rong Khung (tempel staat ook wel bekend als de ‘White Temple’) zie foto :
Mae Hong Son, in het uiterste noordwesten van het land, geniet vooral bekendheid als thuisplaats van het volk der Kayan, wier vrouwen koperen ringen om de hals dragen en daardoor de bijnaam " Giraffenvrouwen " hebben verworven.
Vorige maand met een vriendin naar Las Vegas geweest. Het volgende is een rondreis met huurauto in Zuid-Afrika met m’n vriend!
Via Wereldwijzer app
Update! Inmiddels heb ik nog een vlucht in november naar Iran geboekt! Een land wat al een tijd op mijn lijstje stond en maar nu kwam het ineens op mijn pad!
Ik moet hiervoor goed gaan voorbereiden, want ik ga maar een week, maar ik heb er nu al zin in!
Georges, ik zie nu je reactie pas! Excuses! Wat je opnoemt zo een beetje allemaal op het programma! We gaan na de vlucht direct door naar Ayutthaya, dan over de weg achtereenvolgens naar Nakon Sawan, Sukothai, en Chiang Mai. Vervolgens per vliegtuig(je) naar Mae Hong Son. Vanaf daar weer over de weg naar Pai, Chiang Rai, Gouden Driehoek en weer terug naar Chiang Mai. Vervolgens per vliegtuig naar Krabi, waar we nog een relaxweekje hebben in Ao Nang. Nog 3 maandjes wachten helaas…
Eerst gaan we 3 weken naar een dorpje in de Bulgaarse bergen, dat staat al vast. Daarna samen naar een of ander strand; misschien weer in Bulgarije maar het kan ook Mallorca worden; ik zie nog wel. Én misschien ga ik in oktober nog op mijn eentje naar Marmaris, Turkije. ![]()
Onze “grote” vakantie zit er voor dit jaar al op. We hebben een rondreis gemaakt waarbij we 5 eilanden van Kaapverdië hebben aangedaan. Speciale heel rustige vakantie met veel variatie in landschappen. Heerlijk wandelen en uitrusten. Wil je er iets meer van weten bezoek dan mijn blog dat ik vrijwel dagelijks heb bijgehouden. Binnenkort staat er een midweekje Madrid op ons programma. En zoals elk jaar zal er ook nog wel een stedentripje met mijn dochter inzitten later dit jaar.
Tussenstandje:
- Azie
- Europa
- Latijns-Amerika
Uiteraard heeft Azie ook de meeste landen, zal ook een stuk schelen.
Waarschijnlijk gewoon een zomervakantie in Europa, voor de rest nog geen concrete plannen.
Nou Jeroen,Azië is een continent dat geliefd is bij verschillende type reizigers.
Alsook Azië is veelal goedkoper dan een reis naar bijvoorbeeld Zuid-Amerika of Oceanië.
Daarom staat Azië aan kop in de peiling.
Jammer dat je zo’n peiling niet per land kunt houden, dat zijn er teveel!
Tja we hebben maar 20 opties voor een peilingsvraag!! Misschien het aantal opties uitbreiden naar 30 ?
Was al van plan om in de nabije toekomst peilingen te houden over verschillende Continenten.
Helaas dit jaar alleen Europa ![]()
Dit jaar tot nu toe alleen Engeland, Duitsland en Servië gehad en eind mei naar Italie… doe mij maar buiten Europa :cheer2: