WK Voetbal, Tour de France, Wimbledon, Roland Garros, WK Hockey…houd jij rekening met grote sportevenementen als je je vakantie plant?
Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
WK Voetbal, Tour de France, Wimbledon, Roland Garros, WK Hockey…houd jij rekening met grote sportevenementen als je je vakantie plant?
Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
…WK Basketball (in Spanje)…:chin:
Ik let alleen op de winterspelen, verder kan het me gestolen worden. ![]()
Bij het plannen van vakantie wordt door mij totaal geen rekening gehouden met sportevenementen. “Belangrijke” sportevenementen zijn er tig per jaar. Vakantie is voor mij vele malen belangrijker en interessanter dan welk sportevenement dan ook.
Vakantie is vakantie en hoef daar niet gestoord te worden door wat voor sportevenement dan ook!
Dus vermijd ik juist die plekken waar oranjegekte heerst!
Tijdens wk of ek houd ik er altijd rekening mee. Behalve dit jaar, ik ga 3 dagen voor de finale op vakantie! Verwacht dat Nederland dat niet gaat redden. Mocht dit wel het geval zijn…
Via Wereldwijzer app
WK voetbal si ! Ik zou eerst in Turkije gaan werken en ik heb nadrukkelijk gevraagd of het mogelijk zou zijn het WK te kijken.
Wat is er nou leuker om op vakantie in een bar, in het hotel of op de camping samen met onbekenden van verschillende landen een sportevenement te volgen?
Veel leuker dan thuis voor de televisie!!
Enige verschil is dat je niet veel Oranje mensen om je heen krijgt. Of met geluk misschien ook wel.
Voor mij is dat juist gunstig, zeker vrijdag as, anders krijg ik nog ruzie met die hollanders als Spanje wint:vrede:
Ik ga er niet speciaal rekening mee houden, maar als Nederland speelt terwijl ik op vakantie ben en ik heb de mogelijkheid om met andere Nederlanders te kijken; waarom niet? Het is ook wel een gezellig sfeertje dan.
Ik meen dat het WK alweer is afgelopen wanneer ik eind juli naar Japan ga. Zo niet, jammer dan. Ik hou daar absoluut geen rekening mee.
Ik heb ook al eens door een vakantie naar Riga de belangrijkste wedstrijd uit de geschiedenis van mijn favoriete voetbalclubje gemist, de beslissingswedstrijd in de playoffs van TOP Oss tegen NAC. Misschien maar goed ook, want hoewel m’n verstand zegt dat het verlies van die wedstrijd maar goed was (TOP moet gewoon niet promoveren) zegt het hart toch iets anders. En op 1.300 km afstand is het dan toch iets makkelijker relativeren…
Een vakantie juist plannen om ergens bij te kunnen zijn is uiteraard een ander verhaal. Alleen voor de Olympische Spelen ben ik 2 jaar geleden spontaan even een weekendje naar Londen getreind. Geen kaartjes voor stadions (wel bijna voor de verloren heren-hockeyfinale, maar dankzij dat vervloekte betalingssysteem is dat gelukkig mislukt), maar gewoon een beetje sfeer proeven en gratis bij het snelwandelen en de marathon langs het parcours staan juichen:
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“kmh7Q_u0RQM” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Op zich is me dat uitstekend bevallen, maar ik was dan ook nog nooit echt in Londen geweest (in 2009 één avondje onderweg naar Canada) dus het was nu zowel voor de sport als om gewoon de toerist uit te hangen. Londen is sowieso zo groot dat het niet verzuipt in de spelen, de stad draait gewoon door. Ik heb er best aan zitten denken om naar Sotsji te gaan of over twee jaar naar Rio, maar dat trekt me toch minder, dat zou dan toch puur voor de sport zijn. Wellicht in 2020 dan maar naar Tokyo? Maar dat is nog ver weg…
Tijdens m’n eerste trip naar Zuid-Korea ben ik nog wel naar een oefenwedstrijd Zuid-Korea - Nederland geweest in een stampvol Seoul World Cup Stadium, maar het was puur toeval dat die wedstrijd net op de laatste dag van mijn al eerder geboekte vakantie was.
De finale is zondag 13 juli, dus dat moet goed komen. Wat een mazzel. ![]()
Wanneer ik op vakantie ga hangt af van mijn werkgever, en niet van welk sportevenement dan ook. Met twee banen in het onderwijs kan je helaas niet zomaar je vakantie een weekje verschuiven, je kan hooguit een weekje korter weggaan. En dat is geen optie ![]()
De finale Nederland - Spanje in 2010 heb ik in een kroeg in Schotland gekeken. De sfeer was wel grappig: met een stuk of 10 Nederlanders in een café met alleen maar Schotten. Volgens mij is dat de enige wedstrijd die ik gezien heb.
Gelukkig, dan hoef ik geen smoes te verzinnen om m’n reis stiekem alsnog te verschuiven :lol:
Anders namelijk: Zelf sporten (marathon New York, marathon Berlijn, alternatieve elfstedentocht Weissensee…)