Peiling: Crisis aanleiding om te emigreren?

De werkeloosheid in Nederland stijgt nog steeds, we hebben steeds minder te besteden. Is de huidige economische malaise aanleiding om te emigreren?

Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe!

Ik denk dat een economische reden geen of zeldzaam een goede rede is om te vertrekken. Nederland doet het in de wereld nog steeds behoorlijk goed. Een buik gevoel is volgens mij meestal de reden om elders te gaan kijken. Geeft waarschijnlijk ook meer zekerheid om elders weer een thuis te vinden.

in Nederland is geen werk voor mij, al mijn opdrachtgevers zitten in het buitenland en ook krijg ik baan aanbiedingen uit het buitenland maar het is voor mij geen reden om te vertrekken. Ik vertrek omdat ik me in Nederland niet thuis voel.

Vooral jonge mensen zou ik aanraden om te emigreren, het is hier echt te vol, vervuild en behoorlijk vulgair (media).
Allergieën en ademhalingsklachten nemen in schrikbarend tempo toe. Er komen alleen maar mensen bij, terwijl er niet voldoende werk is. En wat denken jullie van de stijgende zeespiegel? We wonen voor 2/3 onder de zeespiegel!
Kortom, pak je biezen :smiley:

Crisis of niet, Nederland is nog altijd een van de meest welvarende en ontwikkelde landen in de wereld. Dat wil niet zeggen dat alles perfect is en je kan je afvragen of ons land er de afgelopen paar decennia op vooruit is gegaan, maar dat heeft weinig met de crisis an sich van doen. En dan is natuurlijk ook de grote vraag: in welk land is alles beter of tenminste gelijkwaardig? Ik heb nu toch best wel een paar landen gezien, en hoe verliefd ik op sommige ook ben geworden, ik geloof niet dat ook maar één van die landen “beter” is dan ons eigen kikkerlandje. Hooguit anders. En juist het feit dat het anders is lijkt me de enige terechte reden om te emigreren.

OMG wat ben ik blij dat wij in 2002 die stap genomen hebben en geemigreerd zijn naar Bali.
Kijk alleen maar BVN tv en dan weet ik weer, waarom we destijds al weg wilden, geen moment spijt gehad en nooit meer teruggeweest.

Niet alleen de crisis zorgt ervoor dat ik zou willen emigreren overal zie je mensen. Nederland is te klein te druk veel mensen té overdadig aanwezig. Verkeer word steeds agressiever mensen worden harder naar elkaar toe. Maar ik zou niet weten in welk land ik wel zou willen wonen. Zijn er wel landen waar het beter is dan in Nederland?