We gaan in december voor de 2e keer naar Zuid-Afrika. Ik kan me nog herinneren dat destijds toen we er waren een B&B eigenaar het had over Paternoster en omgeving. Zou erg mooi zijn. Op het forum (ik heb niet alles doorgespit) kom ik het weinig tegen. Is er iemand die er is geweest en die B&B tips heeft? Het plan is om er - vanuit Kaapstad - een aantal dagen te blijven en dan via het binnenland naar Knysna te gaan voor een route terug via de kust.
Eerst een belangrijke vraag: je schrijft “december” - kan je iets specifieker zijn? Vanaf 8 december begint namelijk de zomervakantie in ZA en dan zijn (net zoals bij ons) heel wat vakantiegangers onderweg, is zowat alles veel duurder en zijn vele plekken reeds op voorhand volgeboekt. Ik wil je hiermee niet afschrikken, maar het zou helpen als je kon vertellen wanner jullie precies in Paternoster en omgeving willen verblijven.
Wij hopen 22 december aan te komen in Kaapstad en gaan dan na drie dagen richting Paternoster. Dat is ongeveer de bedoeling. We moeten nog e.e.a. boeken binnenkort.
Ben eens gaan surfen naar de plek waar wij twee jaar geleden overnacht hebben, maar blijkbaar zijn de eigenaars ondertussen gepensioneerd, want ik vind hen niet meer terug. Je vindt alleszins heel wat keuze op http://www.stayinpaternoster.co.za/
Als je daar dan toch al bent, zou je ook Langebaan en Lamberts Bay kunnen gaan verkennen. Er zijn heel wat leuke plekjes en restaurantjes langs de “West Coast”, waarover je vooral op Capewestcoast.Org uitgebreide info kan vinden.
Heb een tijdje met heel veel plezier in het Beach Camp in Paternoster verbleven. Schitterende locatie en wordt gerund door bijzondere mensen. Aanrader.
Ik ben zelf ooit in in Paternoster bij de Sugarshack geweest . Geen B&B maar een self catering appartement, desalniettemin zeker een aanrader. Ze staan tevens regelmatig in magazines vanwege de bijzondere stijl en inrichting.