Paspoort 6 maanden geldigheid Cambodja

A.s. 15 juli vertekken wij voor 6 maanden via Rusland, Mongolië, China en Nepal richting Vietnam, Cambodja en Laos.
Voor de eerste drie landen heb ik in mijn paspoort al een Visum staan, maar lees dat waneer je vanuit Cambodja vertrekt, je paspoort nog 6 maanden geldig moet zijn. Ik ben bang dat dat niet meer gaat lukken. We zitten rond november in Cambodja en april 2008 verloopt mijn paspoort. Hoe streng is men in Cambodja?

grt. Demjen

als je cambodja binnen komt, dan moet je paspoort nog 6 maanden geldig zijn, niet bij vertrek.

sjaak
www.wereldrondreis.eu

Het is mogelijk om ook een paspoort aan te vragen op de ambassade in bangkok duurt een week en kan je weer 5 jaar voor uit.

ik had zo’n zelfde soort dilemma en heb voordat ik de visum’s voor rusland, mongolie en china ging aanvragen een nieuw paspoort aangevraagd.
wel zonde, want mn oude was nog meer dan een jaar geldig op dit moment, maar dus niet lang genoeg om aan de 6 mnd regel te voldoen…
volgens mij geldt het trouwens niet alleen voor cambodja maar voor bijna alle landen hebben dit soort soortgelijken eisen van geldigheid bij binnenkomst/ vertrek

ik snap dat je je visum’s al hebt, dus het enige dat je kunt doen is een 2e paspoort aanvragen bij de gemeente, kost veel geld, maar is volgens mij de enige manier om niet geweigerd te worden aan een van de grenzen