kan iemand mij tips aan de hand doen i.v.m. parkings in de buurt van de Eiffeltoren? Het zit zo : we rijden met onze drie kindjes deze zomer naar Bretagne, maar we houden een uurtje of twee halt in Parijs, en meer bepaald aan de Eiffeltoren, daar zijn we alle vijf gek op!
Wij rijden met een Peugeot 5008 mét dakkoffer, dus de standaard parkeergarages zoals Quai Branly zijn te laag… dus als iemand weet waar we kunnen parkeren bovengronds, laat de tips maar komen!!
Oh ja, we komen al vrij vroeg aan in Parijs, rond 07.00u op een zaterdagochtend
alvast bedankt voor eventuele reacties,
groeten!
Philip
Gelet op het vroege uur van aankomst heb je misschien wel een mogelijkheid om te parkeren t.o.v. de Eiffeltoren langs de Seine waar normaal parkeerplaatsen voorbehouden zijn voor autocars.
Een eindje achter de Eiffeltoren is er een openluchtparking avenue Joseph Bouvard (Parc du Champ-de-Mars). Om te verifieren vlieg er eens over met Google-Earth en gebruik “Street View” = het icoontje “gele mannetje” verslepen tot op de plek waar je zijn wil, tenminste als de straat in “blauw” opkleurt, alleen in die zones kan je met het icoontje in de straten “wandelen”.
Neen, nog een andere die dichter bij de Eiffeltoren is.
Richting: Ga met de rug voor de Eiffeltoren staan, dus met de rug naar de Seine…en recta recht vooruit “avenue Anatole France” dan kom je aan dat plein met waterbassins met fonteintje… in die directe buurt : avenue Joseph Bouvard aan/rond de kruising met “avenue Pierre Loti” omgeving “place Jacques Rueff” 't loopt allemaal zowat door mekaar. Met avenue Joseph Bouvard rijdt je er zeker langs.
Ik heb het ondertussen gevonden via Streetview, en nu weet ik waar het is.
De kans lijkt mij inderdaad groot dat ik daar een plaatsje vind. Bedankt voor de info, ik ga er zeker wat aan hebben!!
Al ben je er héél vroeg in de morgen : “Il est cinq heures, Paris s’éveille…” (J.Dutronc)
Al is het maar voor even, geniet van die onweerstaanbare stad !
Goede reis en graag gedaan !