Parkeren in Barcelona

Hallo,

we willen een weekje er tussen uit en hadden Barcelona in gedachte. We gaan met de auto. Ik ben even aan het kijken wat me het parkeren dan kost. Ik zie op de websites van de garages staan dat je bijv 0,0147675 cent per minuut betaalt. Dat lijkt me nogal apart.

Mijn vraag is dus: wie heeft ervaring met parkeren in een garage in Barcelona en kan me vertellen hoe ze dan berekenen wat je moet betalen. Wat moet ik betalen als ik ergens bijv 46 minuten parkeer (0,0147675 * 46 = 0,68 euro?) of ronden ze dan af naar 70 cent (of een 1 euro :mad: )

groetjes,
Marie-Louise

Ik heb geen auto maar weet wel dat het duurder dan 1 euro per uur is. Er zijn zones waar je je auto gratis kwijt kunt, maar of je daar echt je auto wilt neerzetten… (rondom Forum bijvoorbeeld). Veiligste is een parkeergarage wat tussen de 25 en 30 euro per dag kost.

Succes,

Mabel

Hoi Marie-Louise,

Kijk gerust ook even op mijn blog Bezoek Barcelona. In het artikel Parkeren in Barcelona vind je een heleboel informatie.

Groeten,
Geert
bezoekbarcelona.blogspot.com

Wij zijn een paar jaar geleden naar Barcelona geweest en wij kregen toen de tip van een parkeergarage net buiten het centrum. Je kon daar voor niet veel geld (5E?) per dag je auto kwijt en dan kreeg je er gratis OV-tickets naar het centrum bij.

(ik heb even gegoogled, en volgens mij was het Metropark Gloriën, zie: http://www.parkerenindestad.nl/stad/spanje/parkeren-barcelona.html).

Wij hebben daar goed gebruik van gemaakt!

En nog even beter Google-en levert op dat deze mogelijkheid niet meer bestaat.

Ik heb wel iets bij het Forum gevonden, €35.75 en dan € 7 per elke extra dag met een max van 5 maar het is me niet echt duidelijk of dat na 5 dagen is, of voor dag 2, 3, 4 en 5 geldt. Check anders even zelf de volgende pagina (in het engels):

http://www.bsmsa.cat/mobilitat/index.php/bsm-car-parks/advantages-and-discounts/special-rates

Succes!

Een tip voor iedereen die naar Barcelona wil met de auto. Gewoon de stad inrijden, het is met navigatie prima te doen. Je rijdt naar de plek waar je naar toe wilt, klik op nuttige plaatsen in je navi en de parkeergarages heb je voor het uitzoeken. Voor een hele dag tussen de 20 en 40 euro, hangt af van de tijd die je parkeert. Voordeel: je ziet ook nog eens wat van de stad. Als het niets mag kosten: buiten de stad parkeren en de metro nemen. Succes:zon02: