Ik heb een vraag en hoop dat iemand er antwoord op heeft, wij gaan in augustus naar een camping in Crèvecoeur-en-Brie en van daaruit willen we ook een dag Parijs doen en dan het liefste met de Batobus. Kan iemand mij vertellen of dat we dan ergens vlakbij een opstap plaats kunnen parkeren ? Ik heb ook gekeken om met de metro naar Parijs te gaan maar dan hebben we best hoge kosten eerst voor de Metro en daarna de Batobus dus misschien dat parkeren een mogelijkheid is. Ik hoor graag van jullie Alvast bedankt !!
Hoi Aafke,
voor diegene die niet weten wat de Batobus in Parijs is een kleine uitleg.
Simpel gezegd is de Batobus is een soort bus op de Seine. Onderweg kun je op acht lokaties uit- en instappen. Je bent dan in de buurt van Eiffeltoren, Musée d’Orsay, Champs Elysées, St. Germain des Prés, Louvre, Notre Dame, Hotel de Ville of het Jardin de Plants. Je kunt dan later weer de (boot)tocht hervatten. Op zich een geweldige manier om Parijs te ontdekken, zeker met kinderen.
Wat je vraag betreft denk ik dat je teleurgesteld wordt.
Uiteraard kun je overal je auto parkeren in Parijs, maar er zijn bij de opstapplaatsen van de Batobus geen parkeerplaatsen. Wel parkeergarages, maar die zijn (zeker in het centrum) behoorlijk aan de prijs.
Is de RER geen optie voor je?
Met de auto naar Disneyland (20 km rijden), daar de auto neerzetten en met de RER lijn A, zit je snel en gemakkelijk in hartje centrum Parijs.
Bedankt voor je snelle antwoord, Super !
Weet jij misschien ook wat voor tickets ik moet halen ? Ik heb zoveel gelezen en eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer, mobili
Bedankt voor je snelle antwoord, Super ! Een goede aanvulling idd betreffende de Batobus, lijkt me echt heel leuk we hebben een kleintje van vier en wellicht dat het met de Batobus ook leuk voor hem blijft.
Weet jij dan misschien ook wat voor tickets ik moet halen eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer, mobilis losse tickets een cornet al die zones pff ik snap er geen snars van
Ze hebben geen tickets of kaartjes, maar ze werken met pasjes voor één of meerdere dagen.
Een dagpas kost zo rond de € 15,00 (uit mijn hoofd) en deze kun je gewoon bij de opstapplaatsen kopen.
Wil je nog wat meer ontdekken wat je met kinderen kunt doen in Parijs, kijk dan eens hier.