Volgens mij is het in Parijs een beetje hetzelfde weer als in België en Nederland in die periode…
in de beide maanden overwegend koud en nat dus.
Als ik zou mogen kiezen zou ik voor maart gaan omdat je dan toch nog het meeste kans hebt op een beetje warmer weer, maar das een eigen keuze natuurlijk.
Parijs is trouwens een heel leuk stad. Geniet er dus maar gewoon van, ongeacht het weer:-)
Ik zit te twijfelen , maar inderdaad ergens halverwege Maart is misschien wel iets beter dan in Februari.
Het is nog ver weg en nog niet 100 % zeker, ivm vrije dagen.
Maar het lijkt me wel leuk om een keer in Parijs te zijn geweest.
Als je voor de 1ste x naar Parijs gaat, lees dan ff op WW-Frankrijk reisforum-Parijsforum: de Topic: “Parijs-Bezienswaardigheden-tips”.
Ontwijk vooral de maanden waarin er in en rond Parijs veel vakbeurzen plaatsvinden, de hotelprijzen zijn dan nog duurder.
Tijdens het weekend valt het zakenleven stil en zijn de hotelprijzen voordeliger. Rechtstreeks boeken via internet bij een hotel is meestal prijsvoordeliger: vb. aanbiedingen overnachting incl.ontbijt., verlaagde prijzen, e.d.
Tijdens de vantiemaanden juli en augustus zijn de hotelprijzen er het voordeligst. Het zakenleven neemt ook vakantie,de Parijzenaars gaan zelf met vakantie, … Voor juli en augustus kan je dan weer best de brochures van de Touroperators ivm Parijs nakijken omdat ze in die periode aanbiedingen hebben: 2 nachten betalen, 3de nacht gratis ofwel 1 nacht betalen en 2de nacht aan 50%,…
Allereerst, zoals reeds gezegd Parijs is een zalige stad , dus geniet ervan ongeacht het weer. Ik was er reeds verscheidene malen. Weersgewijs was mijn week in augustus de beste, want dat is zowat de warmste daar. :zon02:Maar dat is weeral zowat 20 jaar terug. Mijn laatste bezoek dateert van afgelopen Juli toen ik er vierdagen doorbracht met mijn kersverse verloofde in een soort van “pre-huwelijksreis”. Het weer was toen ook best te smaken. Wat betreft de keuze tussen februari of maart zou ik toch gaan voor maart omdat dan de kans inderdaad groter is op iets minder koud weer. :vak02:Alleszins veel plezier gewenst en voorzichtig ! Eens je er was laat Parijs je niet meer los ! haha het is een totaal ervaring die je moet beleven, niet enkel bezoeken!
We reizen nogal eens naar de Lichtstad en bezochten Parijs in alle seizoenen evenals in de regen, in de zon, bij temperaturen -9°C ongeacht het seizoen Parijs heeft altijd zijn onweerstaanbare aantrekkingskracht.
Je bezoekt Parijs in groep. Onze 1ste trip naar Parijs, jaren geleden was ook in groepsverband. Nadien zijn we altijd individueel gereisd… individueel ervaar je Parijs op een andere manier, een manier dat je het kloppend hart vd stad leert kennen en erkennen.
Tracht je een beetje te oriënteren voor een eventueel volgend bezoek zonder groep of opgelegde schema’s zo ontdek je het échte Parijs en kom je op onverwachte plekjes en voel je ook meer aan hoe de Parijzenaar en zijn stad leeft…een terrasje doen of in een brasserie gaan lunchen individueel tov met een hele groep ; niet meer dan dat is al een ervaring op zich. Metrolijnen, stads- en nachtbussen zijn frequent aanwezig met goede overstapmogelijkheden.
Zie voor meer info (o.a. een praktische tip ivm Père Lachaise e.a.) :
Je kan ook eens gaan snuisteren op www.virtualtourist.com waarvan ik zelf ook lid ben. Dit is een sociale website voor en door reizigers met een schat an informatie. Dit weekend verscheen overigens een artikel in De Morgen over de top tien van mooiste plafondste wereld zaols geselecteerd door virtualtourist. Twee daarvan, Galerie Lafayette en Opéra Garnier, bevinden zich in Parijs.
Blij dat het je beviel Dicle!!! Maar dat was al bijna een vaststaand feit ! haha Als Parijs je al niet kan bevallen dan schort er ergens iets. Qua weer hebben ze je alvast verwend! :vak02: