Parga

Wij gaan in september een week naar Parga.
Ik kan er vrij weinig over vinden.Als er dan wat staat is het vrij oude informatie.
Zijn er hier mensen die wat tips kunnen geven.
We willen heel graag ook wat van het achterland zien.Nu weet ik wel dat er excursies worden gegeven via de reisorganisatie,maar zijn er ook mogelijkheden omdat daar te plekke te doen?En bedoel geen auto huren,want beide zijn we rijbewijsloos.En zo ja wat raden jullie aan.Meteora lijkt me prachtig(maar is dat 1 klooster voor een uur en dan weer terug??)En mijn man lijkt een dagje Albanie wel wat.Ook over lekkere restaurantjes of andere dingen die we moeten doen.Alle tips zijn meer dan welkom!
Alvast bedankt!
Groetjes Mikkie

Hallo mikkie !

Het zal jullie zeker bevallen in Parga . Het venetiaanse " Ali Pasha Castle " kun je het best te voet bezoeken .

De griekse KTEL bussen rijden eigenlijk overal heen maar soms is er wel een overstap noodzakelijk . De vertrek tijden veranderen regelmatig , gewoon bij het KTEL-busstation in Parga even navragen . Een trip naar Meteora voor een dagje betekent natuurlijk wel veel ( twee keer tot max 3 uur ) in de bus zitten …
Niet zo ver is het naar Ioannina met de mooie oude wijk Kastro aan het Meer van Pamvotida .

http://www.about-ioannina.gr/Ioannina_gr/the_castel.htm

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“oUKTjWPsLA0” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

Naar Albanie kun je het best een georganiseerde bustour van een hele dag boeken ( ca. 50 Euro p.p. ) ofwel een Taxi huren voor een ( halve ) dag . Prijs van tevoren afspreken !!

Groetjes !

Henk

Hoi Henk,
Dankjewel voor je info!
De bus is vast goedkoop.
Taxi,s zijn die over het algemeen duur?
Ben benieuwd helaas nog lang wachten.

Hallo Mikkie,

Parga en omgeving is prachtig en er is meer dan genoeg te doen. Er zijn heel veel restaurantjes op de boulevard en je hebt altijd wat te kijken. Er zijn ook excursiebureautjes waar je jezelf kunt orienteren voor wat er allemaal te bekijken valt.
Restaurant 5 senses, iets uit het centrum (8minuten wandelen) is supergoed en je zit er heerlijk rustig en je hebt toch genoeg te zien, dit restaurant hoort bij hotel Alfa, maar iedereen kan er eten, echt een aanrader.

Alvast veel plezier, groetjes Monica

Goed om te horen Monica van die excursiebureautje.Ben benieuwd!
5 senses ga ik onthouden!een mens moet tenslotte toch(lekker)eten.

zijn er al mensen geweest dit jaar die hun ervaringen willen delen??heb er nu al zo een zin in!!

ik ben geweest,en heb het heerlijk gehad.leuk plaatsje,veel restaurantjes.en genoeg leuke dingen te doen.meteora was werkelijk geweldig.ook paxos-anti-paxos vonden wij erg leuk.corfu,albanie,echt genoeg mogelijkheden.