Deze zomer ga ik naar Frankrijk en ik wil daar super graag gaan paragliding.
Alleen nu weet ik niet waar dat mogelijk is, ik ga samen met een vriendin rondreizen dus heel veel plekken zijn mogelijk voor ons!
Nu is mijn vraag ook moet je een cursus doen voordat je mee mag? Als ik namelijk op google zoek kom ik op sites terecht waarbij een cursus wordt aangeboden.
En wat is een redelijke richtprijs voor een vlucht?
Hoi Es92,
Misschien heb je deze site ook al gevonden : http://www.paraglidingearth.com/pgearth/index.php?pays=73 ? Daar heb je in ieder geval al een overzicht van alle 980 sites in France. Mocht ik nog iets vinden over cursussen en prijzen laat ik het horen. of misschien heeft nog een andere wereldwijzer-bezoeker info voor jou?
Prettige feesten!
Moljaire
Forum-beheerder Frankrijk
Hoi,
Ik heb vorige zomer paragliding voor de eerste keer gedaan in Zuid-Frankrijk. Het was super! Het duurt niet lang en is nogal duur, maar zeker de moeite waard! Van ons was het in Les Vans, hier is hun facebookpagina mocht je intresse hebben: Redirecting...
Van ons was het onze eerste keer en dus een duovlucht. (met een begeleider) Je moet geen opleiding volgen.
Ongeveer 100 euro denk ik. Maar echt de moeite!
Veel plezier!
Chamonix is the place to be! Zelf vorig jaar voor de eerste keer aan paragliden gedaan en het is een toffe ervaring. In Chamonix zijn er meerdere lanceerplaatsen én heb je zicht op de Alpen en Mont Blanc.