Paradijsje voor laatste week gezocht

hallo,

Ik ga volgend jaar een paar maanden op reis en het op het einde van mijn reis heb ik met mijn ticket de keus uit brazilie of mexico. Het wordt een redelijk intensieve trip en ik zou de laatste week graag op een leuke, relaxte en mooie plek willen doorbrengen. Wel met een beetje een backpackersfeertje.

Ik kom of een paar weken, dan land ik in guatemala city en ga ik omhoog naar cancun daar heb ik dan drie weken voor. Of ik heb maar iets van 9 dagen. In beide gevallen zoek ik de laatste week iets tussen boven cancun en net ten zuiden van Tallum. Een strand zou fijn zijn. Het liefste waar je kunt snorkelen en/of surfen.

Hebben jullie een goede tip voor mij? O en ik reis alleen dus een plek waar niet te veel onrusten zijn is ook wel handig :wink:

Dank!

Hoi Marjo,

tussen Cancun en Tulum zijn wel een aantal plaatsen aan het strand te vinden. Tulum heeft bijvoorbeeld wel een redelijke keus aan hotels en bungalows/cabanas aan en op het strand. Alleen zijn de prijzen lang niet altijd op backpack niveau. Kijk hier maar voor wat voorbeelden.

Isla Mujeres is misschien wel een goede optie voor je, want het zit er qua drukte en prijs een beetje tussenin. Stranden zijn erg mooi en je kunt er goed snorkelen. Kijk hier maar eens voor overnachtingsmogelijkheden.

Isla Holbox is ook relaxed, maar misschien te rustig voor je. In Playa del Carmen is het wel heel toeristisch en vrij druk, maar kun je toch nog redelijk goedkope overnachtingsmogelijkheden vinden. Kijk hier maar voor een paar voorbeelden.

Er zijn nog wel andere plaatsen te vinden, maar deze zijn de meest bekende van dat deel.

Succes!