hey!
ik heb vorig jaar op texel een keer een tandemsprong gemaakt en nu ben ik helemaal verslaafd aan parachutespringen! daarom wil ik nu een cursus volgen zodat ik helemaal alleen kan en mag gaan springen.
ik vertrek in april met een wereldreis en heb gehoord dat je in nieuw zeeland een stuk goedkoper dan in nederland een cursus parachutespringen kan volgen.
weet iemand toevallig hoe duur het ongeveer is en waar ik dat misschien het beste kan gaan doen?
en hoe zit het daar met de veiligheidsvoorzieningen?
groetjes dennis
Hey,
Je kan het beste je tandemskydive bij Fox Glacier doen op het zuidereiland. Tijdens je vlucht ga je langs bergen bedekt met sneeuw en zie je gletsjers, die natuurlijk steeds dichterbij komen als je eenmaal het vliegtuig uitspringt!
Het bedrijf vind je hier: http://www.skydivingnz.co.nz/
Hallo,
Een echte beroemde plek om dat te doen is Queenstown daar doen ze inderdaad ook cursussen als je via google zoekt op Queenstown ga je zeker veel info daarover vinden.
Hoorde dat dit ook goed te doen is in Taupo…
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met Paragliden/parapenten in Queenstown? En dan bedoel ik niet een tandemsprong, maar het volgen van een cursus?
Hoor graag van jullie!
Hi Dennis,
Taupo, Wanaka, Queenstown, Fox Glacier is allemaal erg mooi om parachute te springen.
De prijzen kunnen binnen NZ echter enorm verschillen dus het is de moeite waard om eerst even goed rond te bellen.
Veel plezier!