Paharganj New Delhi ondergaat een facelift

De volgende keer dat je aankomt in Paharganj zal het er niet meer uitzien als voorheen. De bekende backpackersbuurt recht tegenover New Delhi Railway Station wordt helemaal opgefrist wegens de commonwealth games van september 2010. Er deden al lang geruchten de ronde dat Paharganj zou worden afgebroken en nu zijn de werken begonnen. De laatste berichten spreken van een opfrisbeurt.

Wat het ook zal worden, Paharganj zal nooit meer hetzelfde zijn, hopelijk verdwijnen de goedkope hotelletjes niet allemaal. Het was een beetje een ruige speciale buurt, maar toch the place to be voor budget travelers in Delhi.

Zo ziet het er momenteel uit :

Jeetje, dat ziet er wel heftig uit, volgende week zit ik er…ben benieuwd.

Jeetjemina! Wat een slagveld! Ik kom in Delhi aan op 18 Sept… Wat betekend dit voor mijn keuze in hostel? Kan ik nog wel in dit gebied verbliven dan of is dit totaal niet mogelijk??

Ik heb besloten het hotel om te boeken, dus nu gaan we naar Karol Bagh

Ben benieuwd, eind augustus zit ik er voor 4 maanden…

Ben heel erg benieuwd… ik heb hier ook een hotel geboekt voor aanstaande zondag. Lijkt me nu niet meer zo’n handige keuze…? Maar ja, om nou alles weer om te boeken. Dat is ook zo’n gedoe… haha! Misschien maar een nachtje proberen en anders heel vlug de volgende dag wegwezen…!

Heb gevraagt naar de situatie op dit moment bij een hotel daar in de buurt.

Hier het antwoord :

Dear Jelemer,

Thanks again for the email. The situation now is quite better, and our hotel is bit far from where all demolition was done and by 19th September all will be cleared as common wealth games are coming soon.

With Regards

Pankaj ( Manager )

Hotel Prince Polonia

Prince Polonia ligt inderdaad een beetje achterin. Leuk hotel. Ze hadden ooit een zwembad op het dak maar dat was gesloten toen ik er logeerde, enkele jaren geleden. Kan je eens checken of er plannen zijn om het te heropenen ?

Thanks

Karol Bagh is een stuk netter en veel minder toeristisch.

Door omstandigheden ging er iets fout met omboeken en zijn we toch in Pahar Ganj terecht gekomen. Het viel eigenlijk wel mee, een aantal panden zijn aan de voorkant gesloopt…maar alles gaat gewoon door…nog net zo levendig en bedrijvig, een aantal winkeltjes dicht ivm werkzaamheden…en veel toeristen. Beetje stoffig en af en toe een berg stenen of zand, is toch prima te doen.