Paaseiland of Juan Fernandez (Robinson Crusoe)?

Hallo,

Ik heb een vakantie gepland naar Chili en heb enkele dagen over. Ga ik naar het Paaseiland of naar Juan Fernandez? En zo ja, waar kan ik het (meest betaalbaar) overnachten/vliegen?

Groetjes Debbie,

Ik zou naar paaseiland gaan! Ik ben zelf vanuit Lima gevlogen dat was zo’n €150,00 goedkoper dan vanuit Santiago er zaten bij ons ook mensen uit Santiago in het vliegtuig dus misschien is een transfer via Lima goedkoper dan rechtstreeks uit Santiago enige nadeel is dat je dan wel lang in het vliegtuig zit. Het voordeel is dat je met LAN Chili vliegt dus zeer comfortabel, touchscreen met de nieuwste blockbuster films en gratis Chileense wijn :slight_smile:

En je kunt een vergelijking maken tussen Paaseiland en Juan Fernandez, of ben je alleen naar Paaseiland geweest?
De meeste mensen gaan namelijk naar Paaseiland, daarom ben ik op zoek naar iemand die verschillen kan benoemen (uit ervaring).
Maar toch bedankt, Nelles.

De meeste mensen haken af vanwege het feit dat het zo duur en moeilijk is om crusoe-eiland te bereiken. Zo ook ik.

Beste,

De Juan Fernandez-archipel is inderdaad moeilijk te bereiken. Er gaan zeer beperkt vluchten naar toe, maar die zijn inderdaad duur. Duurder dan Paaseiland. Bovendien zijn de faciliteiten op JF nog niet helemaal hersteld na de tsunami van 2010 . Deze tsunami heeft veel schade veroorzaakt met helaas ook veel doden. Faciliteiten op het eiland zijn nog beperkt, hoewel er vast wel een hospedaje zal zijn.

Paaseiland is makkelijker bereikbaar, dagelijkse vlucht vanuit SCL of vanuit Lima, maar evenzeer duur. Vliegtuigen zijn vaak van tevoren volgeboekt. Prijs kan oplopen tot ongeveer 600 euro retour of meer. Boeken in Chili kan net iets goedkoper zijn dan vanuit hier, ivm het internationale tarief dat LAN hanteert ten opzichte van het binnenlandse tarief.

Mocht je de reis naar Paaseiland en/of Isla Robinson Crusoe te duur of te lang vinden, overweeg dan Isla Mocha, ligt ook in de stille oceaan, maar je bent er in 15 minuten vanaf Tirua met een vliegtuigje. En bijkomend voordeel is dat het nog niet erg toeristisch is…

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/aa/Isla_Mocha_1.jpg/280px-Isla_Mocha_1.jpg