Paar vraagjes over rondreis

Hayhay
Mijn vriend en ik willen komende zomer rondreizen door Maleisie.
Dit is mijn idee:

3 dagen kuala lumpur

  • tempels en moskeeen bekijken
  • twintowers
  • shoppen

5 dagen Borneo (sandakan)

  • oerang oetang reservaat, moet je dit van tevoren reserveren?
  • Turtle island, is hier ween website van?
  • jungle tour, wie heeft er tips waar te boeken voor 2 dagen?
  • Duiken, tips???

3 dagen Langkawi

  • strand
  • island hopping
  • duiken

3 dagen penang

  • strand
  • eiland verkennen

3 dagen kuala lumpur

  • naar cameron highlands, is dit te doen in een dag?

alvast bedankt!
groetjes Ilse

Als je toch wilt duiken en in de zomer gaat reizen dan is misschien een beter idee om ipv Langkawi en Penang naar Perhentians en/of Tioman te gaan. Hier kun je beter duiken en de eilanden zijn prachtig. je zit ook in het juiste seizoen.

De eerste drie dagen in KL kan wel en je hebt er shoppen bij staan. je kunt dit beter bewaren voor de laatste dag anders moet je de eventueel gekochte spulletjes meenemen in je rondreis. Als je dan toch van plan bent om naar de Cameron Highlands te gaan dan zou ik het zo doen: 2 dagen KL en aan het eind 2/3 dagen naar Cameron Highlands en daarna terug naar KL voor de laatste inkopen.

Dus vanaf KL naar Borneo, weer terug naar Kl, door naar Tioman en/of Perhentians. Dan vanaf de Perhentians naar de Cameron Highlands en aansluitend weer terug naar KL.

Heb je ruimer de tijd kun je nog als je wilt vanaf de cameron Highlands naar Penang, heb je dat ook gezien.

Succes met de voorbereiding.

Frank

ik ben me ook een beetje aan het orienteren op het duiken. Schijnbaar kun je goed duiken op borneo bij de sipidan, misschien een aanrader?

aanrader? ik denk een van werelds beste duik bestemmingen. Als je er bent dan duik je maar al te graag daar. Niet overslaan dus.

Frank

hoe is dat voor beginners? (heb nog niet heel veel ervaring, 6 duiken in nl en 7 in het buitenland).
Op de perenthians kan je schijnbaar ook mooi duiken dus is misschien leuker als langkawi higgens

Hallo,

ik lees jullie vragen over duiken…

Zelf ben ik ook niet ervaren (20 duiken) en vond het helemaal geweldig om daar te duiken. Met ons waren er ook Nederlanders met ongeveer 10 duiken en ook zij vonden het geweldig.
De duikgidsen zijn zo goed daar en alles wordt zoiezo voor je geregeld. Voor mij was dit zowel de mooiste als de meest relaxte duibestemming die ik gezien heb.

Wij zaten overigens in de waterbungalows van Mabul!

Groet,
Judith