Na een tijdje niet meer in deze prachtige stad geweest te zijn vind ik het hoog tijd worden om haar weer eens te gaan zien!
Mijn interesses gaan uit naar een of twee musea, lekker buiten de deur eten (eenvoudig maar met de Franse glamour) en de stad op je in laten werken.
Geen dure hotelkamer maar een appartement in een van de voorsteden. Via de metro naar het centrum. Niet quasi als een toerist alles willen vastleggen op de camera, maar de stad absorberen. Misschien naar een theaterstuk.
Alleen gaan is zeker geen probleem, maar wanneer iemand zich aangesproken voelt om met mij (m/38jr) erop uit te trekken is dit nog leuker. Het lijkt me leuk om iemand te vinden die van wanten weet, een beetje geëngageerd waarmee we beiden veel gespreksstof kunnen delen. Ik houd ervan mijn ideeën los te laten op anderen, ervan te leren. Maar praten is natuurlijk niet waarom ik naar Parijs wil, praten kan overal. De stad spreekt haar eigen taal die je niet wilt overstemmen.
Mijn gedachten gaan uit naar de eerste week van november (paar dagen verlof), maar dit kan wellicht een week eerder of later.
HOi,
Ik las je oproep en eigenlijk was ik net hetzelfde van plan om een advertentie te zetten. Ik ben in juli helaas al in parijs geweest maar dat neemt niet weg dat ik niet meer geinteresseerd ben. Ik ga volgende maand naar Berlijn ook alleen. Ik ben 39 jarige vrouw en altijd in voor avontuur, waaronder dus reizen. Dus mocht je nog een keer weg willen en je bent nog steeds op zoek naar een reisgenoot. Vragen staat vrij. :))
Groetjes Debby
Hi Debby,
Berlijn is natuurlijk ook een interessante stad, boordevol geschiedenis! Wat voor een reis had je in je gedachten en wanneer?
De Herbertshof, de beroemde Tiergartenstrasse en een van de grootste parken Grunewald met de Teufelsberg en de mindere wijk Wilmersdorf. Nooit geweest, maar gelezen in de biografie over Bernhard.
Hallo,
bedankt voor je reactie. Ik vertrek van 17- 20 oktober en ga met de trein. Ik reis dan low budget. Ik heb nog geen accomodatie. Maar heb al enkele adresjes in mij gedachten. Het wordt een hostel. Ik ga voor sightseeing onder meer de Branden burger Tor, alexanderplatz (Fernseher Turm), potsdammer platz, Tiergarten Zoo, mischien een museum ( Checkpoint Charlie). Winkelen in de Kürfustendamm/ KaWeDe. En voor de rest staan er nog hele mooie gebouwen als de Dom/ das Rathaus e.d. Ik was er al eerder geweest, maar toen met de LoveParade. Deze kwam o.a ook langs de Siegesaul. Ik heb al flink georiënteerd!! Een citytrip dus. En wanneer ga jij naar parijs?