Overweging te wonen en werken in Engeland (Bristol). Info nodig...

Hallo allemaal!

Ik ben momenteel 20 jaar en denk er over om naar engeland the gaan.
In eerste instantie zal dat tijdelijk, 6-12 maanden, zijn maar micht het goed bevallen zou ik mischien wel langer of voor goed willen blijven.
Nu ben ik pas sinds kort hier mee bezig dus heb ik heel weinig informatie hierover.

Ik vroeg me af waar ik rekening mee moet houden, wat ik verwachten kan en of er goede tips zijn.
Zelf had ik Bristol in gedachten omdat het niet zo duur is als londen maar wel een redelijk grote stad, hoewel ik dan het liefst niet in het centrum zelf woon maar net erbuiten. Bristol lijkt erg populair te zijn en voor het kleine beetje info wat ik heb lijkt er alles te zijn wat je nodig zou kunnen hebben. Veder weet ik vrij weinig van de plaats af, zijn er mischien mensen die hier wonen of gewoond hebben die mij advies daarover kunnen geven.

Uiteraard moet ik dan ook werken. Ik heb een MBO niveau 3 diploma voor administratief medewerker, hoewel ik er niet heel erg op sta daar ook persé in te werken, als ik maar genoeg verdien voor omkosten en een leuk bedragje over kan houden voor sparen/leuke dingen in vrije tijd.
Ik heb alleen geen idee wat mijn maanlasten daar zullen zijn en mijn inkomsten. ik ben alleen dus heb genoeg aan 1 slaapkamer, hoewel 2 fijn zou zijn ivm logee’s. Ik ben bijna zeker dat mijn ouders een keer komen logeren namelijk, hoewel die ene keer natuurlijk ook is te overbruggen in de woonkamer dus niet echt persé nodig.

Mijn engels is in nedrlandse termen goed to erg goed, wat dat in engeland in gaat houden… geen idee! Engeland trekt mij gewoon erg, het is een mooi land en ik ben absoluut verliefd op de engelse taal! Daarbij zal, zelfs als ik na dat jaar weer naar nederland zou gaan, het voor mij zelf denk ik erg goed zijn dat ik een tijdje volledig op mijn eigen benen sta, dus ik hou er zoiezo iets nuttigs aan over aan het einde.

Als ik daar ben zou ik wel graag een autotje hebben, aar ik hoorde dat ze daar een stuk duurder zijn en rechtsgestuurde auto’s zijn in nederland vrij goedkoop. kan het slim zijn hier de auto te kopen en die met de ferry die kan op the rijden. kan ik meteen wat meubels overbrengen indien nodig, want ik huur het liefst ongemeubileerd btw, tenzij het niet veel scheelt in prijs.

Alle info zou welkom zijn! Heel erg bedankt alvast!

Volgens mij kan dit beter onder de catogorie wonen en werken in groot brittanië of niet? zie net pas dat dit bestaat, dus ik heb dit daarheen gezet, dus deze topic kan eigenlijk dicht. Sorry :tear: