Overtocht Pandangbai naar Lembongan Island

wie heeft ervaringen met de overtocht van Pandanbai naar Lembongan Island en van Lembongan Island naar Candidasa?

Heb je een naam van schipper, boot en/of ligplaats e.d.

laat het ff weten:dag:

Volgens mij kun je alleen vanaf Klungkung naar Lembongan en dat schijnt een heel gedoe te zijn, heb ik gehoord; lang onderweg etc. Dan kun je nog beter vanaf Padang Bai naar Gili Trawangan gaan met Gilicat.

Succes, Indesco

Wij zijn vanaf Sanur naar Lembongan gegaan. Er varen een paar boten per dag, er is altijd wel plaats. Je kunt dit ter plaatse makkelijk regelen, evt,. een of twee dagen vantevoren.
Het is overigens echt de moeite waard om een paar dagen op Lembongan te blijven. Het is een super plekje. Echt bijzonder om daar een dag de gang van zaken te bekijken.

Op Lembongan schijn je goed manta’s te kunnen spotten en dat lijkt me een geweldige ervaring. Dus ik ga het inderdaad maar gewoon allebei doen.

Inderdaad is Manta Point een bekende duikplaats. Deze ligt officieel bij Nusa Penida, maar je vertrekt vanaf Lembongan. Dit is absoluut een betere optie dan met een duikschool vanuit bv Sanur vertrekken. Als er teveel ind/golven staan, zullen de manta’s er namelijk niet zijn. Vanaf Lembongan kunnen ze dit goed zien en gaan ze naar een andere duikplaats als het n iet de moeite waard is om te gaan. Vanuit Sanur en Padangbai vertrekken ze toch naar Manta Point omdat het vanaf daar niet in te schatten is. Maar als er geen manta’s zijn vanwege de golven, is er op deze duikplaats verder ook echt niks te zien…
World Diving op Lembongan is een goede duikschool. Goed materiaal, goede gidsen. Echt een aanrader.

Top Geert, zo maak je nog wat mee en op verschillende plaatsen. Indesco

Jammer dat ik niks kan vertellen over de overtocht van Padangbai naar …
Ben wel daar geweest , bij de haven , heb natuurlijk foto’s gemaakt en ergens geluncht in een klein cafe restaurant , de eigenaar was een Brit.
Verder heb je daar een cafe/restaurant en guesthouse van een Nederlander .

De discussie tussen Sumbar en Indesco is verhuisd naar hier, daar deze niet relevant was, maar misschien wel verhelderend kan zijn.

Surya, ik vind het ook jammer dat ik hier niet geweest ben, want ik hoorde al van iemand hier uit Nederland die mij wat advies had gegeven over verschillende dingen in Indonesie dat het een klein droomeilandje moet zijn.

Hoe is het verder; heb al een hele tijd niets meer van je gehoord ? Indesco

Gevonden op een ander forum met dank aan Dutchbird deze boot vertrekt vanaf Benoa:

Bali - Lombok - Gili Meno Transfer
BOUNTY CRUISES

Cruise in comfort aboard our 400 passanger catamaran to Lombok and Gili Meno vv. With a cruising speed of up to 30 knots, sit back, relax and enjoy morning or afternoon tea and snacks while reading the daily newspaper or viewing our onboard video entertainment.
Bounty Cruise is equipped with state of the art computerized stabilizer and meets with Australian Safety Standards.
Economy Class : Main, Upper Outside, and romenade Decks.
Executive Class : Upper Lounge Area Transfer to Lombok and Gili Meno every Tuesday, Thursday, Saturday and Sunday
**Transfer to Nusa Lembongan every day

**Time Table
**

• 09:00 a.m Depart Benoa Harbour to Nusa Lembongan
  • 10.00 a.m Depart Nusa Lembongan to Teluk Nara **
  • 12:00 a.m Depart Teluk Nara to Gili Meno
  • 12:30 p.m Depart Gili Meno to Teluk Nara (Non Transfering of Passanger)
  • 13:30 p.m Depart Teluk Nara to Gili Meno
    *** 14:00 p.m Depart Gili Meno to Nusa Lembongan
  • 15:30 p.m Depart Nusa Lembongan to Benoa Harbour Bali **
  • Approximate arrival in Benoa Harbour at 16:15 p.m

Kosten ? Want dat vinden mensen ook altijd belangrijk of stond dit er niet bij Sumbar ? Indesco

Helaas…

Jammer. Indesco

Inderdaad kan je van Sanur gaan. Het is geweldig op het eiland Lembongan.
Schone stranden helder water en weer zeer vriendelijke mensen. Er is zelf geen politie. Niet nodig. Wij zin ruim een week in Mushroom gebleven
Echt een aanrader.
groet Frank bierlee

Wij zijn met Scoot Cruises van Sanur naar Lembongan gegaan (vooraf gereserveerd via hun webiste, niets aanbetaald en netjes op de afgesproken dag/tijd opgehaald bij ons hotel in Kuta en afgezet bij ons hotel op Lembongan). http://www.scootcruise.com/lembongantransfer.htm

En hebben daar twee nachten bij http://dreambeachlembongan.com/ gelogeerd; echt een aanrader! Fantastisch mooie, rustige locatie, met leuke (basic) hutjes aan een echt ‘dreambeach’. Ook gewoon gereserveerd via hun eigen website.