Oud en Nieuw in Rome?

Hoi :slight_smile:

Mijn vriend en ik willen misschien Oud en Nieuw gaan vieren in Rome.
Heeft iemand enig idee of dit een leuke stad is om Oud en Nieuw te vieren?

Alvast bedankt!

Marij

Hoi, ik zou het niet weten maar misschien moet je die vraag hier even stellen :zon:

Ik was zelf in Rome afgelopen oud&nieuw… heb het in het HIlton gevierd, aangezien ik daar eerst tot 11u moest werken…was erg leuk moet ik zeggen.
Vriendinnen van me zijn eerst tot 12u op Piazza del Popolo geweest (daar komt bijna iedereen heen, ook vuurwerk enzo) en later naar een discotheek. Ze vonden het super, alleen de taxi’s waren niet normaal duur (60 euro voor n stukje van1,5 km ongeveer!!)

Hallo Marij, Oud en Nieuw (San Silvestro) wordt bij de meeste Italianen met een uitgebreide maaltijd gevierd, zoals alles met eten gepaard gaat in Italie. Er zijn veel prive feesten natuurlijk net als hier, en als je de Oudejaarsmaaltijd in een restaurant wil meemaken zal je lang van te voren een tafel moeten reserveren. Het grootste buitenfeest is op de Piazza di Popolo, met live muziek en dansen. Dat gaat de hele nacht door tot het licht wordt. Om middernacht is er vuurwerk. Men zegt dat het mooiste vuurwerk altijd in Napels plaatsvindt. Ik heb Oud en Nieuw ooit in een kleinere stad meegemaakt en daar was 's avonds absoluut niets te doen. Traditie is dat je met San Silvestro rood ondergoed moet dragen, dat schijnt geluk te brengen. Je kan nog meer tradities (ook voor Kerst) hier lezen.
Veel plezier!