Or Tor Kor markt in Bangkok

Als je een paar dagen in Bangkok verblijft, mag een bezoek aan een van de vele markten niet ontbreken. Markten vind je overal in Bangkok, in welke wijk je ook verblijft, in feite is Bangkok een grote openluchtmarkt. Je hoeft je hotel maar uit te lopen, het eerste zijstraatje (Soi) in te slaan en de kans is groot dat je er een marktje vindt.

Bij veel bezoekers is de gigantische Chatuchak Weekend Markt (in de volksmond ook wel ‘JJ’) genoemd, een van de favoriete markten om op een zaterdag of zondag een paar uur rond te struinen. Alles wat je je maar kan bedenken is hier te koop voor goede prijzen.
Maar een bij toeristen onbekende (en veel kleinere) markt vlakbij Chatuchak is de Or Tor Kor markt, enige tijd geleden door CNN uitgeroepen tot een van de 10 beste versmarkten in de wereld. Ook versmarkten vind je door heel Bangkok (met als bekendste en grootste de Klong Toey versmarkt), maar Or Tor Kor is van een ander niveau. De meeste versmarkten in Bangkok zijn niet echt schoon en vaak erg chaotisch, Or Tor Kor daarentegen is superschoon en geordend. De producten die er verkocht worden zijn van hoge kwaliteit en daarom liggen de prijzen wat hoger dan de andere versmarkten. Ook is er, hoe kan het ook anders, een foodcourt waar je prima kunt eten. Het is dan ook absoluut de moeite waard om deze markt te bezoeken en dit kan dus makkelijk i.c.m. een bezoekje aan de Chatuchak Weekend Markt.

Na bijna 5 jaar in Bangkok, las ik een aantal weken geleden pas voor het eerst over deze markt (ik schaam me diep) en ben er vorige week dus even gaan kijken (en lunchen). Voor liefhebbers van markten is Or Tor Kor zeker wel een bezoekje waard.

Tussen de bloemenmarkt en JJ in zie ik, beide heb ik al een paar keer bezocht en deze markt nog nooit…
Bedankt voor deze tip Dave.

up