Opzoek naar een stage in Tokyo.

Hallo,

Mijn naam is Mandy.
Ik ben een 2e jaars Student op de Engelse opleiding International Business Studies op het Koning Willem 1 college in Den Bosch op MBO4 Niveau.

Mijn vraag gaat als volgt.
Ik wil binnenkort een bemiddelings bedrijf inschakelen om een stage voor me te zoeken, het enige dat ik hoef is de stage zelf, de rest kan ik allemaal zelf regelen, moet ik daar persé het volle tarief voor betalen? zijn er overigens tips hoe ik dit kan regelen?

De precieze stage die ik zoek is ongeveer 38 á 39 uur per week van maandag tot vrijdag (in totaal 720 uur in de periode eind augustus 2015 tot eind januari 2016, dit is mijn laatste schooljaar en is een leerstage) en dan bij een Groothandel (in de fashion of cosmetica branche).
Ik spreek alleen Engels en Nederlands en Geen Japans.
(Mijn voorkeur is en blijft alleen Tokyo in Japan, dit is dus echt een must)

Hoe moet ik deze stage regelen of heeft iemand een goed stage bedrijf?, Om even te herhalen, ik hoef alleen de stage zelf geregeld, de rest kan ik allemaal zelf. (huizing,verzekeringen,vliegtickets etc etc)

Groetjes

Hallo Mandy, welkom op dit forum. Ik moet helaas bekennen dat ik absoluut geen ervaring heb met deze materie en je hier dus ook niet echt bij kan helpen, maar hopelijk een van de andere forumleden wel. Voor mijn eigen stage vond ik het destijds al heel wat dat ik helemaal naar het verre Arnhem moest. Achteraf zou ik willen dat ik dat allemaal nog eens over zou kunnen doen, een stage in Japan lijkt me echt een geweldige uitdaging!

Bedenk overigens wel dat er in Japan maar zeer weinig Engels wordt gesproken. Ik kan me voorstellen dat het dan toch handig is als je enigszins Japans spreekt, wellicht maakt dat het ook makkelijker een stageplaats te vinden. Ik weet echter uit ervaring ook dat het niet meevalt dat te leren…

Waar ik wel benieuwd naar ben: waarom specifiek Japan?

Welkom op Wereldwijzer, Mandy!

Misschien helpt het je om een kijkje te nemen in het Stage Buitenland Forum.

Ik wil je hoe dan ook veel succes wensen met het vinden van een stage. Het is in ieder geval een mooie uitdaging.