Oproep aan Nederlanders in Zuid-Spanje

Hola,

Ik zou graag een beroep doen op alle Nederlanders, in Gran Canaria of Zuid-Spanje. Ik heb mijn vriend een tijdje geleden voor het eerst ontmoet. Hij woont in Gran Canaria. Hij is ook Nederlander. In Januari ben ik een weekje bij hem geweest. Hij had toen nog werk als klusser bij een particulier. Hij is namelijk erg handig en heeft jaren ervaring in schilderwerk, betegelen, verbouwen e.d… Nu is dat werk gebeurd en jammergenoeg is zijn situatie op dit moment niet zo rooskleurig. Het loon dat hij verdiende was een schijntje. 15 euro per dag! Het maakte niets uit of hij 3 of 4 uren werkte. Er zijn inderdaad van die profiteurs die weten dat de persoon die bij hun werkt afhankelijk is van dit inkomen en daar dankbaar ge(mis)bruik van maken. Mijn vriend heeft dus helemaal geen geld opzij kunnen leggen om tegenslagen op te kunnen vangen. Als ik er financieel beter voor stond dan zou ik hem meer geld sturen maar dat is niet meer mogelijk. Wij zijn beiden elke dag op zoek naar werk voor hem. Hij vanuit Gran Canaria , ik vanuit Nederland. Vandaag deze oproep. Mijn vriend woont al drie jaar in Spanje en wil daar graag blijven en ik zou graag bij hem zijn. Ik hoop van harte dat er iemand is die een handige klusjesman kan gebruiken. Of misschien kent u iemand uit uw naaste omgeving die het huis op wil knappen o.i.d…Ik kan in dat geval zijn telefoon nummer geven.

In ieder geval bedankt voor het lezen van mijn oproep en ik hoop op positieve reakties. ( mijn vriend weet trouwens niet dat ik dit berichtje heb gestuurd)

Warme groet,

Jenny