Opportunità in Italia

Hallo Allemaal,

Ik ben Paul en samen met mijn vrouw Ans al ruim 25 jaar frequente (2-4x p.j.) Italië gangers.

Italië is voor ons als een tweede vaderland.

Heb commerciële HBO achtergrond en ruim 15 jaar actief in de internationale verkoop waaronder Zuid-Europa, beheers 6 talen.
Mijn vrouw Ans heeft meer dan 20 jaar horeca-ervaring, en beheerst eveneens meerdere talen.

Wij zijn op zoek naar een mogelijkheid om onze liefde voor Italië nog meer gestalte te geven middels het uitbaten/beheren van een agriturismo of B&B.

Het is in eerste instantie niet de bedoeling om te kopen maar een bestaande accomodatie te huren en uit te baten cq te beheren.

Heeft iemand ervaring in het afleggen van zo’n traject, heeft u suggesties waar wij het beste te raden kunnen gaan ( zoekacties onder gestire/gestione op internet levert niet veel bruikbaars op), of heeft u of kent u mensen met een B&B of agriturismo in Italië die het willen verhuren om het door derden te laten uitbaten, dan horen wij dit graag.

Gr Ans en Paul

Hoi Ans en Paul,welkom op wereldwijzer!
Hebben jullie al het Italieforum ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je berichtjes plaatsen alsook de ervaringen lezen van andere mensen.
De agriturismo’s en B&B’s schieten in Italie echt als paddestoelen uit de grond, omdat er flinke subsidies worden gegeven voor nieuwe toeristische gelegenheden.
De regels hiervoor zijn in elke regio anders en vrij moeilijk te doorgronden,daarom ook laat je goed infomeren.
In iedergeval succ6 nog met je plannen Ans en Paul !
groet,georgessiam.