hoi, ik ga in maart naar Esposende. Vlieg naar Porto en zag vanaf daar wel bus naar Esposende. Helaas gaat die bus rond 19 uur en ik kom pas rond 23 uur aan. Heeft iemand ervaring met openbaar vervoer die mij kan vertellen hoe ik het beste kan reizen?
Heb wel trein zitten zoeken maar kan er niet echt wijs uit. Wie helpt?
's Avonds loont het om met de taxi te gaan want het OV stopt in Portugal al vrij vroeg. Bij het vliegveld van Porto staan betrouwbare taxi’s die je tegen een laag tarief naar de plaats van bestemming kunnen brengen. Soms is het wel de moeite waard wat Spaans te praten, veel taxichauffeurs kunnen slecht Engels verstaan.
Jouw route, ruim 43 kilometer, is wel ver en dat zal je dan ook wel €30 kosten, vermoed ik. Wil je veel kosten mijden vraag dan of hij niet via de tolweg wil reizen, dat scheelt je al gauw een paar euro.
Ik denk inderdaad ook dat een taxi voor zo laat een hele goede optie zou zijn.
Verwacht wel dat de taxi iets duurder zal zijn maar ik kan het fout hebben
In ieder geval veel plezier in Portugal
hoi Jooolanda. Met een groep van 6 personen hebben we ook een huisje in Esposende gehuurd. We zijn nu ook bezig met het vervoer van en naar het Vliegveld Porto.
Misschien heb jij of iemand anders nog goede en leuke tips voor ons?
Olá Myriam,
Wat leuk dat jullie naar Portugal komen, en nog wel naar het noorden! Hele goede keuze :vak02:.
Als ik jullie was zou ik met een transfer busje gaan, je hebt een groot aanbod hiervan op het vliegveld en de prijs is ook gunstig. Via onderstaande link kan je er een paar bekijken: https://www.google.pt/searchq=transfer+to+aeroporto+Porto+para+Esposende&oq=transfer+to+aeroporto+Porto+para+Esposende&aqs=chrome..69i57.7349j0j1&sourceid=chrome&ie=UTF-8#q=transfer+do+aeroporto+Porto+para+Esposende
( even knippen en plakken in de browser, als je niets vindt google dan op : transfer do aeroporto Porto para Esposende bijna alle sites ook in het engles) Indien jullie echt met het OV willen dan is het een beetje moeilijk. Je kunt het beste dan een auto huren denk ik.
Je kunt met de metro vrij dichtbij komen ( Povoa de Varzim) maar dat ligt nog zo een 20km van Esposende.
Mocht je nog vragen hebben, laat maar weten ik woon in Porto dus help graag.
Groeten,
Sofia
Super Sofia,
Dank je wel dat je op hebt gereageerd. We hebben van 16 juli tot 30 juli onze vakantie dus als je meer tips etc hebt dan hoor ik het graag. Vooral Porto willen we zeker een dag bezoeken. Groetjes van Myriam:zon02:
Geen probleem Myriam!
Ik heb zeker tips voor Porto, ik heb ze allemaal in een documentje omdat ik daar zo veel vraag naar heb, dus als je wilt kan je me je email geven ( mag ook via privé bericht als je dat liever hebt) dan stuur ik het je allemaal op!
groetjes,
Sofia
Graag. Als je wilt kan je het sturen naar Myriam@Bontebende.com
Groetjes uit Holland, Myriam