Ik ga in mei naar Indonesië. Het plan is om zes weken te gaan, maar mogelijk raak ik eind april mijn baan kwijt. Dan zou ik graag langer willen gaan. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om een vliegticket te boeken met een flexibele retourdatum, ofwel een retourdatum die je kan wijzigen naar bv een aantal weken later.
Ik ben wat aan het googelen geslagen, maar kan niet echt concreet iets vinden. Nu heb ik overwogen om enkel mijn heenticket te boeken en dan later in Indonesië mijn retourticket te boeken, maar ik heb gelezen dat het lastig is om het land binnen te komen als er geen duidelijke vertrekdatum aangetoond kan worden…
Beter googlen :chin:
[ol]
[li]Enkeltjes zijn sowieso vaak veel duurder dan 50% van de retourprijs dus niet vaak aan te bevelen. En inderdaad leveren vaak visaproblemen op.[/li][li]Vrijwel alle airlines bieden zoiets aan. Maarrr… voor de goedkopere soorten ticket is wijzigen veelal onmogelijk danwel erg duur, voor duurdere soorten (nog steeds economy dus zelfde stoel) is het gratis. :cheer2:[/li][li]Dus helaas, het wordt een afweging maken. Ofwel nu wat (vaak 20-30%!) extra betalen voor die flexibiliteit, ofwel geen flexibiliteit maar dan moet je als het toch nodig blijkt ‘erg veel’ (meer dan die 30%) bijbetalen.[/li][/ol]
Thanks! Ik ga nog eens verder zoeken. Net bij TUI binnengewandeld met dezelfde vraag. Goedkoopste airline zou Malaysia Airlines zijn met een wijzigingsbedrag van 250 euro. Dat moest vast goedkoper kunnen!