Op zoek naar een.. RANCH!

Jaja! De plannen beginnen nu wel echt door te stromen, en ik ben dan nu ook echt opzoek naar een ranch. Ik ben echt toe aan een jaartje er even tussenuit piepen, om te werken! Ja, het is hard werken op een ranch, en ja, het is veel geregeld, maar ik ga het graag aan :smiley:

Het liefst zou ik op een ranch werken die nog een beetje uit de tijd van ‘toen’ is. En mijn voorkeur gaat dan ook uit naar de westernstijl. Zelf heb ik op gebied van paardrijden weinig tot geen ervaring in de westernstijl, maar alles is te leren! Na mijn 10 jaar engels rijden, moet dat wel goedkomen. Het liefst ga ik naar een bedrijf waar ik tegen kosten & inwoning zit, en/of onkostenvergoeding. Zelf zit ik te denken aan een halfjaar/jaar.

Zelf heb ik niet echt een bepaalde richting van gebied/land waar ik heen wil, het is het belangrijkste dat de ranch zelf leuk is. Tijd om rond te hupsen is er waarschijnlijk toch niet zoveel! Misschien is er zelfs nog wel iemand die het leuk vind om mee te gaan?!

Ik kijk uit naar reacties :dag:

Hoi Margo
Harstikke leuk idee en ranch werkplekken zijn er genoeg. Kijk vooral op www.workaway.info daar stikt het vd werkplekken meestal vrijwilligerswerk en soms mn op een ranch ook betaald.
Succes!
Marianne

Ik denk gelijk aan Jackaroo and Jillaroo in Australië waar ik ooit van gehoord heb. Ikzelf ga namelijk werken en reizen in Australië. Ik weet dat het een soort van cursus is om bepaalde technieken te leren met het paardenwerk. Je wordt dan zeg maar opgeleid tot cowgirl. Erg western dus. :paard: Verder weet ik niet zoveel over het boerderijwerk. Misschien kan je bij organisaties kijken die boerderijwerk bieden (Ik weet dat Travel Active dit doet), maar meestal moet je hier wel voor betalen. Natuurlijk krijg je uiteindelijk wel gewoon loon (en kost en inwoning) voor het werk dat je doet, al zal dit denk ik niet heel veel zijn.
Ik hoop in ieder geval dat je iets vindt! Klinkt als een erg leuke ervaring! :slight_smile: