Op vakantie met een handbewogen rolstoel

Hoi,
wij (2 vriendinnen) willen graag op vakantie voor 2 weken naar Curacao. Een van ons zit in een handbewogen rolstoel. Ze kan dus zelf rijden met de rolstoel en is erg flexibel. Ze kan niet uit de rolstoel, want ze kan niet lopen. Weet iemand of Curacao een beetje rolstoelvriendelijk is? Is bijvoorbeeld het strand bereikbaar met een rolstoel (is er een loopplank of iets anders waar je met je rolstoel overheen kan rijden om op het strand te komen). En zijn de straten daar over het algemeen goed te berijden met de rolstoel? Weet iemand van jullie daar meer over? (of nog meer tips)

Groetjes,
Inge en Merian

Hoi Inge en Merian,

Ik zit zelf in een electrische rolstoel en ben in 2006 op Curacao op vakantie geweest.

Je moet natuurlijk niet hetzelfde verwachten als hier in NL maar ik kon overal verrassend goed uit de voeten. Af en toe zijn er geen opritjes bij het [vaak hoge] trottoir of het is veel te steil. Je moet er dus geen bezwaar tegen hebben om daarbij geholpen te worden danwel te helpen.

Over de stranden kan ik je niet zoveel vertellen. In het Marriot hotel kon ik tot aan het strand komen, maar niet er op. Verder zal het per strand verschillend zijn.

In het algemeen kan je goed tot zeer goed terecht, maar er is vrijwel nergens bewust rekening gehouden met rolstoelers. De behulpzaamheid van de bevolking compenseert dit wel.

Gewoon doen dus !

Groetjes,
John