Gezocht: vakantieverblijf rolstoelvriendelijk op Curacao

Hoi,

Ik heb een vraagje: Aankomende zomer wil ik op vakantie naar Curacao.
We gaan met 4 personen waarvan er 2 in een rolstoel zitten.
Nu ben ik op zoek naar bungalows of appartementen die rolstoeltoegankelijk zijn.
Dat wil zeggen, een veranda met 2 treetjes waar we een plank op kunnen leggen is bijv. geen probleem, maar er moeten geen smalle deuren zijn en het moet gelijkvloers zijn.
Ik hoop dat er iemand is die me tips kan geven, ik wil nu eindelijk echt naar Curacao (en het liefst niet in een hotel).
Bedankt alvast voor de moeite!!
:wave:
Spekje

Hallo,

Curaçao beschikt over veel bungalows en appartementen. Ik ben zelf vorig jaar weer op Curaçao geweest en verbleef toen op het Jan Thiel Resort. Wij hadden een bungalow/appartement. Deze was gelijkvloers en moet gemakkelijk met een rolstoel te betreden zijn. Er is zoveel keus aan accommodatie op Curaçao, dus als je mij meer informatie kan geven over jullie wensen, dan kan ik een aantal andere accommodaties adviseren. Moet er een zwembad zijn? Wat mag het kosten? Weet niet of jullie een pakket willen boeken of gewoon een los ticket? Als jullie willen kan ik eventueel de accommodatie voor jullie regelen tegen een vergoeding? Ik kan dan een vrijblijvend voorstel doen voor een aantal accommodaties?

hallo,

op zich lijkt de beste optie een pakketreis, maar los ticket + losse accommodatie zou ook kunnen.
we willen zo dicht mogelijk in de buurt van of in willemstad zelf zitten omdat we van uitgaan houden, en het liefst alles dus op loopafstand hebben.
een zwembad zou fijn zijn, maar geen vereiste.
belangerijk is echt dat de bungalow goed toegankelijk is, dat de badkamer breed genoeg is voor een rolstoel en dat je onder de wastafel kan met je rolstoel.
budget zijn we nog niet uit, maar het gaat er om dat het een goede plek is en dan kijken we wel of we dat dit jaar kunnen betalen of niet.
dus als je tips hebt in willemstad hoor ik het graag.

Hoi Spekje,

Misschien is Jobus Curacao iets voor je? Dit is een vakantiehuis in Willemstad.
Verder weet ik dat Dolphin Suites goed rolstoel toegankelijk is, alleen dit is een hotel.

Het zou fijn zijn als je dit jaar eindelijk naar Curacao kunt (zo te lezen wacht je hier al lang op)