Ik ben benieuwd of er mensen zijn die wat kunnen vertellen over oost Turkije, en dan eigenlijk om er als vakantiebestemming naar toe te gaan, wat kun je daar verwachten,…het Turkije van 10 geleden aan de zuidwest kant, hotels, bezienswaardigheden ect… Het westen en zuid westen kennen de meeste mensen wel. Maar de oostkant is toch een beetje een vraagteken.
Ikzelf van ooit in Malatya geweest.
Was toen , in 1997,niet toeristisch ingesteld.
Wat ik kan herinneren is dat er in die stad amper een cafe/bar was.
Ook had je theetuinen, waar men buiten iets kon drinken dus,
waar mannen en vrouwen aparte delen hadden .
Aleen als je een gezin vormde mocht je bij elkaar zitten.
Om in Malatya te komen was ook geen makkie , er ging maar een paar maal
per week een bus naar toe vanaf Ankara.
Je ziet dan uren en uren alleen een dor landschap wat langzaam omhoog gaat
tot je de eerste echte bergen ziet en in Malatya aankomt.
Deze stad en de meeste steden in de oostelijke regio zijn niet echt geschikt om naar toe te gaan als je van uitgaan houdt , strand kun je daar helemaal wel vergeten …of je moet in de buurt van het Van meer komen.
Voor cultuur geintereseerden heb je zowiezo de Nemrut Dagi ( berg Nemrut) met de bekende beelden van grote hoofden.
Ook ÇATALHÖYÜK ten zuid oosten van Konya is zeer interesant.
Dit is èèn van de eerste echte steden op aarde gesticht in 7500 voor christus.
Kort ;
Oosten, cultuur veel, uitgaan weinig
En,Antonie;schrikt mensen af;had een rondreis ontworpen samen met een kokart die het gebied kende…maar de mensen durven niet die kant op,nu mede niet door de negatieve toestanden aan de grens.
het oosten IS al erg populair… onder backpackers en cultuur zoekers,
maar voor de zon-vakantie liefhebbers is denk ik de Zwarte Zee de nieuwe place to be. De prijzen nog laag, nog niet verpest door het massa toerisme.
Ik denk wel dat als het vliegveld op Alanya eenmaal echt gebruikt gaat worden, de plaatsen tussen Alanya en Adana meer in trek zullen komen en het toerisme meer zal ontwikkelen.
ik vindt wel dat er hier via nederlandse nieuwsgeving wel erg snel negatief reisadvies komt voor het oostelijk deel van turkije.
Er wordt nogal eens vergeten dat Turkije een heel erg groot land is en dat de cultureel interessante doelen heel ver van de grensperiklen af liggen.
@ antonie: eens
maar als je in ani bent moet je niet de verkeerde kant op fotograferen, want dan ben je zwaar de klos…
Adana, maar ook Mersin en Iskendrun zouden dan makkelijker bereikbare strandgebieden worden als Alanya uitgebreidt word.
Zwarte zee is toch nog behoorlijk verschillende tegenover de stranden in het zuiden.
Zwarte zee gebied heeft een klimaat wat meer op nederland lijkt.
Ikzelf ben meerdere keren totaan Ordu en TRabzon geweest.
Altijd grote kans op regen, ook vaak overstromingen omdat vlak achter het strand de bergen al beginnen.
Wel is het daar mooi groen met de thee plantages en de hazelnoot bomen.
Diegenen die van choco-pasta houden moeten zeker eens gaan kijken daar, de meeste bekende merken kome daar vandaan en die kun je voor heel weinig in grote potten kopen
kijk!! dat zijn de tips die niet in de reisgidsen staan
ikke ben meer van de pindakaas maar goed
hihihhii…ik denk zal ook even een topic openen, … ja turkije is een groot land, maar in mijn verbeelding zit die grens met irak, er toch akelig dicht bij, als je in oost turkije bent…eigenlijk valt er op het internet niet zo heel veel te vinden over deze lokatie’s…alleen met een rondreis kom je er. Lijkt me voor een touroperator toch een uitdaging om het toerisme die kant op te trekken…
Maar goed het begon met de vraag, en het eindigd met chocoladepasta en pindakaas…hihihihihi
as usual hiero… :tssk: