Hoe organiseer ik onze gezinsreis door Oost-Turkije?

Deze zomer zouden wij met het gezin en de rugzak 6 weken door Oost-Turkije willen trekken, met misschien een stukje Georgië en Armenië.
We zijn al geruime tijd op zoek naar iemand die ons wil helpen met de organisatie. Maar dit strandt telkens bij groepsreizen, alleen West-Turkije of op de bonnefooi.
Wie heeft er een tip voor ons om in contact te komen met een reisbureau dat ons wil helpen met het vooraf regelen van de reizen, de overnachtingen en meerdaagse trektochten door de omgeving?

Een gezinsreis, als in, met kinderen? Weet je zeker dat je met hen door heel Oost-Turkije wil reizen?
Het is op het moment weer erg onrustig zoals je misschien wel hebt gehoord op het nieuws de laatste maanden. Laat je in ieder geval zeer goed informeren over waar wel en niet te komen en wat wel en niet te doen. Ik zou persoonlijk altijd meegaan met een groepsreis en niet op eigen houtje gaan als je daar niet bekend bent en de taal niet spreekt.

Heel moedig :slight_smile:
Maar blijf voorlopig weg uit het zuid-oosten…zoals al gemeld!!

Misschien heb je hier iets aan?
http://www.topararat.com/
Heb vorig jaar even met 1 van de gidsen gesproken, Burhan Cevaran.
Ze doen, had ik begrepen, ook “gewone” wandeltochten in de buurt van Dogubeyazit en de berg Ararat
Succes,

Jan

Je kan prima naar het oosten, maar in de grote Koerdische steden moet je goed opletten dat je niet in een demonstratie terecht komt. Die zijn niet vreedzaam namelijk, zowel van de kant van de demonstranten als van de politie. Er zijn in princiepe 3 delen die je zou kunnen bezoeken; Centraal-Anatolie en de noordelijke Koerdische steden als Diyarbakir, het grensgebied met Armenie rond de Ararat berg, en het Pontische Gebergte (bv Kackar bergen en Ayder yayla). In al deze gebieden zijn leuke bestemmingen voor kinderen als stadskastelen of kloosters etc. Sinds een paar jaar worden er trouwens meerdere groepsreizen door het oosten georganiseerd (langs de route van Xenephon bv), meestal vliegen die op Antep en gaan via Diyarbakir en Ararat richting Trabzon of omgekeerd.

1 like

Ik heb vorig jaar een reis gemaakt vanaf Trabzon richting Yerevan via Georgie (Batumi & Tbilisi). In Batumi kun je ook nog even naar het strand, dat is wel leuk voor de kids. Je zou dus kunnen vliegen op Trabzon via Istanbul of direct en dan een deel noord-oost Turkije doen. Met een zoekopdracht “Kackar/Pontische bergen wandelingen” moet je al wat meer informatie kunnen vinden.

1 like

Dank voor jullie reacties. Leuke ideeën aangereikt gekregen, maar de gouden tip zat er nog niet tussen. We blijven doorzoeken!

Ik heb natuurlijk geen idee van jullie budget, maar de lokale reisagent waar ik mee samenwerk in Bodrum, doet ook individuele tours. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of hij in de zomermaanden ook tours op maat in Oost- Turkije doet, maar je kunt het altijd even vragen natuurlijk. Contactgegevens kun je vinden op www.harmonytourism.com
Succes met zoeken en organiseren.

Je kunt het proberen met je eigen personal travel agent.

Beheerders ingreep: Reclame ter eigen verbetering is niet toegestaan

Groetjes,

Halise

Hai ! Ik kan je helpen met organiseren van je reis in Oost Turkije; neem contact op via www.privegidsistanbul.nl of privegidsistanbul@gmail.com.

Ik ben een opgeleide gids die door heel Turkije ervaring heeft, ik heb tientallen keren Oost Turkije riezen gemaakt:) Ik kan je zelf een boel tips geven over restaurants, eetgelegenheden, vervoer etc…

Gr
Semra