Oost kust Maleisië in januari/februari

14 Januari vliegen we naar Singapore en we wilden eigenlijk via Oost naar het noorden van Maleisië gaan en via het westen terug naar Kuala Lumpur. Nu lees ik overal dat het oosten tot maart niet zo fijn is en dat zelfs hotels enzo dicht zijn! Heeft iemand hier ervaring mee? Kunnen we het oosten beter niet doen? Kunnen we Perhentians beter overslaan en kiezen voor Langkawi?

Groetjes!

De Perhentians zijn HEAVEN! Erg jammer dat je juist in deze periode gaat, naar wat ik de locals zelf heb horen vertellen zijn de eilanden soms zelfs niet eens toegankelijk en veel resorts/hotels zijn dan gesloten.
Misschien heb je geluk en heb je prima weer… Anders zou ik inderdaad voor het westen kiezen… Succes en heel veel plezier!

Ja… ik heb ook hele goede verhalen gehoord dus ik zou het ook jammer vinden om er niet naar toe te gaan! De optie is om op 14 januari “links om te gaan”, dus via singapore naar kuala lumpur en dan eerst de west kust. Dan zijn we ergens begin februari aan de oostkant. De kans dat het weer dan beter is is dan wel groter dan in januari denk ik?

Ik had dit jaar in eind maart/begin april een hele week regen op de Perhentians, dus dat viel erg tegen. Denk dat het beter is Perhentians over te slaan in de periode november?-maart.