Morgenochtend om 9 uur wordt onze eigen stichting een feit. Dan zitten we bij de notaris om de handtekening te zetten.
Daarna kunnen de activiteiten en het opzetten van een website e.d.beginnen. We hebben er zin in !!!
Het eerste project wordt een weeshuis in diani dat nodig geschilderd moet worden en een speelplaats voor de kleintjes verdiend. (www.dianichildrensvillage.org )
Ha ha . Nee, wij gaan faharifoundation heten en onze site gaat aankomend weekende de lucht in.
Zal er nog niet zo professioneel uitzien misschien maar we doen ons best.
Feit is dat stap 1 geregeld is!!! Yeah!!!
Daarna opnieuw naar de gemeente om alles rond te krijgen.
Mocht je tips voor ons hebben, graag!!!
Dank je wel. We worden een ANBI stichting en zijn nu druk doende om die mevrouw van de gemeente te pakken te krijgen en die belt dus net op dit moment!! Dinsdag gaan we erheen om allerlei vergunningen te krijgen om geld in te zamelen en loterijen e,d, te organiseren.
Wish us good luck!!
Over tips heb ik m’n zegje al gedaan
Ik hoor t.z.t. graag meer goede tips van jullie.
Heel veel succes met de Fahari foundation!
PS:
Vorige week trof ik een Brits stel die zich hier is komen vestigen.
Ze halen kinderen van een schooltje, waarvan vast is gesteld dat de nonnetjes geld van sponsoren voor privedoeleinden gebruiken.
Zorg dat het geld dat jullie verzamelen goed terecht komt, bij de kinderen en werkende Keniaan.
Kun je dan zelfs de nonnen niet meer vertrouwen? Jemig zeg!! Ja, we moeten inderdaad betrouwbare mensen inschakelen.
Maar ik zou ook denken dat nonnen betrouwbaar waren…grrr…
Hoe gaat het met jullie project?
Ben erg benieuwd!!!
Jippie!!! Alle vergunningen zijn rond!!!
Kvk komt eraan en dan kan het fiscale nummer en de anbi-aanvraag de deur uit!!!
Met koninginnedag een loterij met enveloppen en op de pinkstermarkt nog een enveloppenaktie en een rad van fortuin.
Daarbij mogen we afrikaanse muziek draaien en de burgemeester trekt de hoofdprijs met pinksteren!!!
En de hoofdprijs is een ballonvaart voor 2 personen!! Joehoe!!
Ben er blij mee!!!
Ik wilde jullie even op de hoogte brengen.
Dank je wel!! We mogen wel de loterij houden omdat we dat aangevraagd hebben en verder moet je telkens opnieuw een vergunning aanvragen om in te zamelen etc. Ook als je dingen aan de deur wilt verkopen moet je het in elk geval melden.
In andere gemeenten weer opnieuw alles aanvragen…
Andere akties worden bekeken en krijgen we over een aantal weken uitsluitsel van.
Mocht je voor je eigen projecten interresse hebben, mail dan even een privé berichtje… Groetjes en heel veel succes!!!
Mwende: Hij doet het weer. Blij dat ik weer op het forum kan.
We hebben net weer een hoop dinerbonnen opgehaald als prijzen en dat is gewoon zo ontzettend leuk!!
Heb de datum genoteerd!
We proberen ook alles zelf te doen omdat het ons project moet blijven.
Van mijn hubbie en mij maar we staan wel open voor tips hoor.
Ben benieuwd hoe het is om dadelijk echt in Kenia te zijn. Komt snel dichterbij!!!
Maar het weeshuis laten schilderen moet echt gaan lukken!!
:dag: