Onze planning 6 weken Thailand

Mag ik ons ook even voorstellen, wij zijn Danny & Kris uit Belgie.
Na al enkele malen rondgereisd te hebben in Maleisie en Bali is het nu de beurt aan Thailand. Zelf ben ik er een 20 jaar geleden al wel eens geweest, mijn vrouwtje nog niet.
We hebben er 6 weken voor uitgetrokken, daar mijn ons Krisje niet meer heel goed te been doen wij wat een beetje rustig aan. Wij kiezen niet voor grote hotels maar kleine resorts / guesthouses . Hierbij onze planning, graag wat opmerkingen of ideeën die we kunnen gebruiken. Het transport tussen de verschillende plaatsen is ook nog niet geboekt, dat zien we wel ter plaatse waar we het vliegtuig nemen, waar de trein of taxi.

Bangkok 5nachten Bed Bangkok Hostel
Changmai 10nachten http://www.liamsuandokmai.com/
**Chiangrai **7nachten homestay-chiangrai.com
**Puket 5nachten Baan Chang. phuketbedandbreakfast.com
Hua Hin (kerstmis) 5nachten plaatselijk resort
1 nacht Bangkok
The Great Residence Hotel

Hopelijk krijgen wat tips, je kan trouwens onze reis volgen op onze website
Meer info daarover volgt nog:
Groeten Danny & Krisje :wereld:

Hey Deejay,

Een paar vraagjes om je beter te kunnen antwoorden:

Leg je alle accomodatie van tevoren vast ?
Wat soort dingen wil je zien ?
En wil je veel weg, of juist ter plekke genieten ?
Is er een ruim budget ?

Bij een ruim budget zou ik kiezen voor uitstapjes met taxi en chauffeur.
Bijv. vanuit Chiang Rai zou je een mooie rit kunnen maken naar Chiang Saen, met oude tempels en mooie uitzichten over de Mekong.
Dan via de gouden Driehoek naar Mae Sai, deze plaats heeft een leuke grensmarkt.
Op een andere dag zou je naar Mae Salong kunnen gaan, de rit er naartoe is al prachtig. Je ziet koffie- en theeplantages, en de inwoners zijn Chinezen, nakomelingen van de Kwo Min Tang, de mensen die ooit tegen Mao vochten.

Hans.

Hoi Hans, bedankt voor uw reactie,
We hebben onze accommodatie reeds gereserveerd. Kwestie van gerust te zijn en geen uren moeten rondtoeren om een degelijke slaapplaats te vinden.
Wij zijn wel mensen die veel rond rakkeren, wel meest met scooter, motor of jeep
Maar zoals ik al heb aangehaald, mijn vrouwke heeft een spierziekte en kan geen dagen van s’morgens tot s’avonds gaan rondtrekken.
Naast de “echte” bezienswaardigheden, houden wij van contact met locale bevolking.
Dus een uitstap met chauffeur, zeker naar de door jou aanbevolen Chiang Saen.
Lokale marktjes en tripje naar de gouden driehoek zal ook wel op het programma staan.
’t Van hieruit een beetje moeilijk in te schatten wat ik vanuit Chang Mai, of Chang Rai

vergeet je niet een visum aan te vragen?